کامپیوتر کمیتۀ تحقیق در امور تحریم کره شمالی هک شد

کامپیوتر کمیتۀ تحقیق در امور تحریم کره شمالی هک شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کارشناسان سازمان ملل متحد که در خصوص نقض تحریم های وضع شده علیه کره شمالی تحقیق بعمل می آورند هدف حمله هکرها قرار گرفتند.

هکرها در ۸ ماه مه توانستند بالاخره کامپیوتر یکی از این کارشناسان را هک کرده و وارد آن شوند، کارشناسی که برای کمیته ای بنام «کمیته ۱۷۱۸» کار می کند.

اعضای این کمیته که زیر نظر شورای امنیت سازمان ملل متحد فعالیت می کنند سال گذشته میلادی، ۲۰۱۶، نیز مورد حمله سایبری هکرها قرار گرفته بودند.

معاون فرستاده دائم کره شمالی در سازمان ملل متحد وارد کردن اتهام حمله سایبری موسوم به «وانا کرای» به هکرهای این کشور را «مضحک» خوانده است.

کارشناسان آگاه در امنیت اینترنتی و سایبری می گویند رد پای «تکنیکی» کره شمالی را در حمله سایبری موسوم به «وانا کرای» پیدا کرده و احتمال می‌دهند که این «باج‌افزار» که هفته گذشته صدها هزار کامپیوتر را در اقصی نقاط دنیا از کار انداخت حمله ای سایبری از سوی پیونگ یانگ بوده است، اتهامی که پیونگ یانگ آن را رد می کند.

رویترز به نقل از کارشناسان، مقامات و ماموران سابق بریده از سازمان اطلاعاتی کره شمالی گزارش می کند که این سازمان واحدی بنام «واحد ۱۸۰» دارد که چندین حمله سایبری موفق را به انجام رسانده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگ دو کره؛ چگونه آمریکا به فکر پرتاب بمب اتم روی کره شمالی افتاد؟

کره شمالی یک موشک بالستیک میان‌برد جدید با سوخت جامد را آزمایش کرد

کره شمالی مدعی پیشرفت در توسعه موشک‌های مافوق صوت برای حمله به اهداف دوردست آمریکا شد