کره شمالی؛ آزمایش موشک بالستیک جدید با هدف حمل کلاهک هسته ای در مقیاس بزرگ

کره شمالی؛ آزمایش موشک بالستیک جدید با هدف حمل کلاهک هسته ای در مقیاس بزرگ
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کره شمالی می گوید، هدف آزمایش موشکی روز یک شنبه این کشور آمادگی برای حمل کلاهک هسته‌ای در مقیاس بزرگ است. پیونگ یانگ اعلام کرد که این کشور با موفقیت توانسته است موشک‌های میان برد و دوربرد را که به تازگی طراحی کرده است آزمایش کند.

موشک بالستیکی که کره شمالی روز یک شنبه شلیک کرده در نزدیکی مرز روسیه در دریا فرود آمده است. برد این موشک ۷۸۷ کیلومتر است و توانسته تا ارتفاغ ۲۱۱۱ کیلومتری پرواز کند. با این حال پیونگ یانگ می گوید آزمایش این موشک تهدیدی برای کشورهای همسایه نیست.

به گفته کارشناسان اگر این موشکل در مسیر استاندار شلیک شود می تواند حداقل ۴۰۰۰ کیلومتر را بپیماید.

North Korea’s latest missile launch was successful test of new type of rocket, state media reports https://t.co/IKnRqjPhnUpic.twitter.com/FPbl6H6tIb

— AFP news agency (@AFP) 15 mai 2017

همزمان فرماندهی اقیانوس آرام ارتش ایالات متحده آمریکا گفته است نوع موشکی که شلیک شده سازگار با موشک بالستیک بین قاره‌ای نیست. کاخ سفید نیز در واکنش به این آزمایش موشکی گفته است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نمی تواند باور کند که روسیه از آزمایش موشکی کره شمالی خوشحال باشد.

مقامات کره جنوبی نیز گفته اند که در حال حاضر نمی توانند ادعای کره شمالی را تایید کنند.

سوء ظن نسبت به فعالیت‌های موشکی کره شمالی به شدت افزایش یافته است و برخی معتقدند کره شمالی در پی توسعه موشک های بالستیک قاره پیمایی است که توانایی حمل کلاهک هسته ای را داشته و بتواند تا خاک آمریکا برد داشته باشند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگ دو کره؛ چگونه آمریکا به فکر پرتاب بمب اتم روی کره شمالی افتاد؟

کره شمالی یک موشک بالستیک میان‌برد جدید با سوخت جامد را آزمایش کرد

کره شمالی مدعی پیشرفت در توسعه موشک‌های مافوق صوت برای حمله به اهداف دوردست آمریکا شد