رضا علیپور سنگنورد ایرانی بار دیگر بر بام جهان ایستاد

رضا علیپور سنگنورد ایرانی بار دیگر بر بام جهان ایستاد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رضا علیپور موفقترین سنگنورد ایرانی بار دیگر نشان داد که بی دلیل نیست سید شماره دوی مردان جهان در رشته سنگنوردی سرعت است. علیپور در رقابتهای قهرمانی جهان در نانجینگ چین مقام اول را در ماده سرعت از آن خود کرد و رکورد این ماده را نیز بهبود بخشید.
علیپور موفق شد در رقابت پایانی رقیب و قهرمان روس الکساندر شیکوف را شکست دهد. رکورد مرحله پایانی او ۵ ثانیه و ۵۴ بود. علیپور در مرحله نیمه پایانی این مسابقات موفق شد بهترین زمان را ثبت کند و رکورد مهمی برای ایران بر جای گذاشت. او مسیر مسابقه را در ۵ ثانیه و ۴۸ صدم ثانیه طی کرد. وزارت ورزش ایران این قهرمانی و رکورد شکنی علیپور را تبریک گفته است.

وزارت ورزش قهرمانی ورکورد شکنی #رضاعلیپور درمسابقات #سنگ‌نوردی جام جهانی نانجینگ را تبریک گفت/ثبت رکورد ۵ ثانیه و۵۴ صدم ثانیه توسط علیپور pic.twitter.com/AlBzHpRvmU

— خبرگزاری ایرنا (@irna1313) April 30, 2017

علیپور ۲۳ سال بیشتر ندارد و می تواند امید ایران در بازیهای المپیک توکیو که برای اولین بار میزبان سنگنوردی است باشد. علیپور در رقابتهای سنگنوردی سرعت در پاریس نیز مقام دوم را بدست آورد. رضا علیپور و دیگر دختران و پسران قهرمان رشته سنگنوردی ایران برای شرکت در مسابقات جهانی معمولا با هزینه های شخصی شرکت می کنند و فدراسیون کوهنوردی حمایت «شایسته» ای از این ورزشکاران بعمل نمی آورد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد