ایران: ماجرای قتل سعید کریمیان را از «مجاری دیپلماتیک» پیگیری می کنیم

ایران: ماجرای قتل سعید کریمیان را از «مجاری دیپلماتیک» پیگیری می کنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که ماجرای قتل سعید کریمیان، مدیر گروه تلویزیونی جم “از مجاری دیپلماتیک” درحال بررسی است.

بهرام قاسمی با بیان این مطلب که “اطلاعات تکمیلی” درباره این قتل ندارد، تاکید کرد که ایران رسما از دولت ترکیه خواسته تا نتیجه تحقیقات در این رابطه را اعلام کند.

همزمان پلیس ترکیه از آغاز تحقیقات درباره قتل سعید کریمیان خبر داده است. آقای کریمیان شنبه شب در خودروی که حامل وی و یک تاجر کویتی بود، توسط چند ضارب مسلح هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

شهردار منطقه‌ای در استانبول اعلام کرده که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که قتل مدیر شبکه جم احتمالا به دلیل اختلافات مالی بوده که خود او نیز در آن دخیل بوده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه مهاجمان، خودروی خود را در منطقه کمربورغاز استانبول آتش زده و گریخته‌اند. دفتر شبکه جم که در دوبی مستقر است اواخر روز شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای مرگ کریمیان را تایید کرد و آن را یک “حادثه تروریستی “ نامید اما جزئیاتی درباره این حادثه منتشر نکرد.

کنسولگری کویت در استانبول نیز با اعلام اینکه یک تاجر کویتی به نام محمد متعب شلاحی همراه کریمیان بوده است، مرگ هر دو نفر را تایید کرده است.

سعید کریمیان ۴۵ ساله بنیانگذار شبکه تلویزیونی جم بود که طی سال های اخیر در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته بود.

پیش از این در ۱۶ آبان ۱۳۹۵ خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران ایران در گزارشی با نام «کادرسازی منافقین با نقاب شبکه جم» نوشته بود: «سعید کریمیان همه‌کاره شبکه جم سابقه عضویت در سازمان منافقین را دارد. پدر کریمیان از اعضای سازمان منافقین بود و اواخر جنگ همه اعضای خانواده‌اش را به‌صورت مخفیانه به پادگان اشرف برد تا همگی لباس نفاق بپوشند و در برابر مردم بی‌دفاع کشورشان سلاح به دست بگیرند و یاور صدام شوند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد