ایالت آرکانزاس؛ اعدام دو محکوم در یک روز

ایالت آرکانزاس؛ اعدام دو محکوم در یک روز
نگارش از نیما قدکپور
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دومین و سومین حکم اعدام در بیش از یک دهه گذشته در زندانی در ایالت آرکانزاس ایالات متحده به اجرا در آمد. اعدام دو زندانی، جک جونز و مارسل ویلیامز، نیز مانند اولین محکومی که چهار روز پیش اعدام شد با تزریق داروی مرگ آورانجام گرفت. اجرای دو حکم اعدام در یک روز آخرین بار هفده سال پیش در اول قرن بیست و یکم در این کشور اجرا شده بود.

مقامات قضایی ایالت آرکانزاس قصد دارند شش زندانی دیگر که محکوم به اعدام هستند را تا قبل از تاریخ انقضای داروی مرگ به اجرا در آورند. تاریخ انقضای یکی از این داروها پایان ماه آوریل یعنی پنج روز دیگر استبر این اساس مقامات زندان آرکانزاس قصد دارند پیش از پایان ماه این داروی مرگ آور را به زندانیان تزریق کنند.

اعدام با این داروهای مرگ آور در دیگر ایالات آمریکا که حکم اعدام اجرا می شود، ممنوع شده است. دلیل آن اثر وحشتناک و مخرب آن است. برخی از محکومان به اعدام پس از تزریق این دارو با تاخیر و با زجر فراوان کشته شده اند. > Factfile on executions in the United States as the state of Arkansas puts two prisoners to death on one night https://t.co/esTPk7V1GQpic.twitter.com/eetbudSonK

— AFP news agency (@AFP) April 25, 2017

سازمان های مدافع حقوق بشر ایالات متحده هم به جز مخالفت با حکم اعدام نسبت به استفاده از این داروها اعتراضات زیادی را مطرح کرده اند و خواستار عدم اجرای حکم اعدام این پنج متهم شده اند.

ابتدا استفاده از این داروها از سوی قضات ایالت آراکانزاس ممنوع شد اما دوباره دادگاه عالی ایالتی پنج روز پیش خواستار اجرای حکم شد. پبشتر شرکت های دارویی آمریکایی داروهای مرگ آور زندانها را تامین می کردند اما مدتی است بدلیل فشار سازمان های حقوق بشری به این شرکتهای دارویی، مدیران آنها فروش این داروها را ممنوع کرده اند و این محدودیت دولت فدرال را مجبور کرده برای اجرای حکم اعدام از ترکیبهای جدید سمی استفاده کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند

فایننشال تایمز: آمریکا و ایران بر سر حملات حوثی‌ها در عمان مذاکرات محرمانه داشته‌‌اند

«مامور وزارت اطلاعات ایران» در آمریکا تحت تعقیب قرار گرفت؛ اف‌بی‌آی به دنبال مجید دستجانی فراهانی