اردوغان پیروزی خود را در همه پرسی تغییر قانون اساسی اعلام کرد

اردوغان پیروزی خود را در همه پرسی تغییر قانون اساسی اعلام کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه تنها ساعاتی پس از برگزاری همه پرسی تغییر قانون اساسی در این کشور که مورد انتقاد مخالفان او قرار گرفته است، پیروزی رای «آری»، رای مد نظر خود را اعلام…

آگهی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه تنها ساعاتی پس از برگزاری همه پرسی تغییر قانون اساسی در این کشور که مورد انتقاد مخالفان او قرار گرفته است، پیروزی رای «آری»، رای مد نظر خود را اعلام کرد.

او منتظر نتایج رسمی نماند؛ نتایجی که باید در ۱۲ روز آینده اعلام شود.

بنا بر آخرین آمار منتشر شده از ۹۹ درصد رای شمرده شده ۵۱.۳۷ درصد آراء شهروندان ترکیه رای به موافقت با انجام اصلاحات بوده است.

آقای اردوغان که از ۱۵ سال پیش قدرت را در این کشور در دست دارد درباره این همه پرسی و اصلاحات مدنظرش گفته بود: «اصلاحات قانون اساسی، اصلاحاتی معمولی نیستند. اینها تغییراتی مهم و بسیار معنا دار هستند. این اولین بار در تاریخ ترکیه است که پارلمان و مردم کشور برای تغییراتی به این مهمی تصمیم می گیرند.»

این اصلاحات بر قدرت رئیس جمهوری ترکیه می افزاید و بطور بالقوه این امکان را به آقای اردوغان می دهد تا همچنان تا سال ۲۰۲۹ میلادی بر مسند قدرت باقی بماند. همچنین دیگر در آینده، ترکیه نخست وزیر نخواهد داشت و مقام معاونت ریاست جمهوری جایگزین آن خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش مردم استانبول به نتیجه همه پرسی تغییر قانون اساسی

همه پرسی ترکیه و آینده رابطه این کشور با اروپا

اردوغان بار دیگر با اعلام حمایت از حماس، نتانیاهو را با هیتلر و استالین مقایسه کرد