تشنج در شبه جزیره کره

تشنج در شبه جزیره کره
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

احتمال آزمایش اتمی جدید کره شمالی، هشدار ژاپن در مورد کاربرد گاز شیمیایی و آمادگی ناوگان آمریکا برای مقابله با تهدید اتمی

آگهی

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، روز پنجشنبه ۲۴ فروردین در نشست پارلمان این کشور نسبت به قابلیت تجهیز موشک های کره شمالی به کلاهک حامل گاز اعصاب سارین هشدار داد.

ژاپنی ها حمله تروریستی سال ۱۹۹۵و کشته شدن دوازده نفر در مترو توکیو بر اثر گاز سارین را از یاد نبرده اند. خاطره تلخی که حمله شیمیایی اخیر در ادلب آن را تجدید می کند.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن با اشاره به سوریه گفت: «این اواخر بیش از صد نفر با این گاز کشته شدند. ما باید این حقیقت را درک کنیم و مطمئن شویم که آنها چنین کاری نمی کنند. این نوعی پیشگیری است که باید انجام دهیم.»

تلویزیون کره شمالی روز پنجشنبه تصاویری از رهبر این کشور در یک مانور نظامی گسترده نشان داد اما زمان و مکان این عملیات را مشخص نکرد.

کره شمالی تاکنون پنج آزمایش هسته ای انجام داده و احتمال می رود آزمایش دیگری برای روز شنبه سالگرد تولد کیم ایل سونگ، بنیانگذار این کشور که یک روز ملی است یا در ۲۵ آوریل روز ارتش انجام شود.

ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه برای پیشگیری از احتمال آزمایش های جدید هسته ای کره شمالی در اقدامی یکجانبه ناوگان جنگی خود و کشتی هواپیما بر کارل وینسون را به سمت شبه جزیره کره روانه کرد. این اقدام با عکس العمل شدید کره شمالی روبرو شد و تنش در این ناحیه بالا گرفته است.

کره شمالی اعلام کرده که آماده دفاع است و نیروی نظامی خود را در مرز کره جنوبی به حالت آماده باش نگهداشته است. به استناد “پراودا” احتمال می رود برخی از مناطق تحت خطر از سکنه خالی شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنها راهی که دشمنان ناپلئون می‌توانستند او را شکست دهند چه بود؟

از «انتقام سخت» تا «صبر راهبردی»؛ آیا ایران توان حمله تلافی‌جویانه به اسرائیل را دارد؟

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است