سازمان ملل نسبت به مرگ گسترده در اثر قحطی هشدار داد

سازمان ملل نسبت به مرگ گسترده در اثر قحطی هشدار داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد نسبت به افزایش تعداد قربانیان قحطی و خشکسالی در کشورهای آفریقایی بویژه در شاخ آفریقا هشدار داد.

آگهی

کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد نسبت به افزایش تعداد قربانیان قحطی و خشکسالی در کشورهای آفریقایی بویژه در شاخ آفریقا هشدار داد. به گفتۀ این نهاد بین المللی، بحران های دیگر نظیر جنگ داخلی نیز در کشورهایی مانند سودان جنوبی و یمن بر تشدید تلفات ناشی از قحطی افزوده است.

آدریان ادوارد، سخنگوی کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل در این باره گفت : « لازم است به جامعۀ بین الملی یادآوری کنیم که خشکسالی در شاخ آفریقا در سال ۲۰۱۱ به قیمت جان بیش از ۲۶۰.۰۰۰ نفر تمام شد که بیشتر آنها کودکانی بودند که کمتر از پنج سال سن داشتند. باید به هر قیمت ممکن از تکرار این فاجعه جلوگیری کنیم.»

تاکنون از میان این کشورها تنها در سودان جنوبی به طور رسمی قحطی اعلام شده است. به گفتۀ سازمان ملل، این خطر که در کشورهای یمن، سومالی و نیجریه نیز قحطی اعلام شود بسیار جدی است.

بیش از ۱۰۰.۰۰۰ نفر تاکنون در این کشور از قحطی رنج می برند که بیشتر آنها نیز کودک هستند و کمک های سازمان ملل به این منطقه نیز ناکافی بنظر می رسد. سازمان ملل اعلام کرده است برای کمک به گرسنگان در چهار کشور یمن، سودان جنوبی، نیجریه و سومالی دست کم باید یک بودجۀ چهار میلیارد دلاری تا ماه ژوییه تامین شود تا بتوان به آسیب دیدگان از این قحطی کمک کرد.

این سازمان تاکنون توانسته است تنها ۲۱ درصد از این بودجۀ مورد نیاز را که معادل ۹۸۴ میلیون دلار است جمع آوری کند و این رقم برای کمک به دست کم ۲۰ میلیون نفر از کسانیکه در معرض خطر مرگ ناشی از گرسنگی و قحطی هستند ناکافی است.

در یمن نیز خطر گرسنگی و کمبود مواد غذایی و آب آشامیدنی به دلیل جنگ داخلی و حملات گستردۀ عربستان سعودی بسیار جدی است و سازمان ملل در گزارش خود در ماه مارس از سوءتغذیۀ شدید در میان کودکان در یمن سخن گفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند

چطور در تعطیلات نوروز وزن خود را حفظ کنیم

رئیس امور بشردوستانه اتحادیه اروپا: اسرائیل مدرکی برای حمایت از ادعاهایش علیه اونروا ارائه نکرده است