خشونت ها در شهر «وو» در سودان جنوبی هزاران نفر را فراری داده است

خشونت ها در شهر «وو» در سودان جنوبی هزاران نفر را فراری داده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

خشونت ها در شهر وو ( wau) در سودان جنوبی ادامه دارد و طبق اعلام سازمان ملل متحد، روز دوشنبه و در جریان ادامۀ درگیری ها دستکم ۱۶ غیرنظامی جان خود را از دست داده…

آگهی

خشونت ها در شهر وو ( wau) در سودان جنوبی ادامه دارد و طبق اعلام سازمان ملل متحد، روز دوشنبه و در جریان ادامۀ درگیری ها دستکم ۱۶ غیرنظامی جان خود را از دست داده اند.

این دور از خشونت ها که از اواخر هفتۀ گذشته آغاز شده هزاران بی خانمان برجای گذاشته است که تلاش می کنند خود را به اردوگاههای موقت در اطراف این منطقه بویژه در نزدیکی کلیسای جامع وو برسانند.

یکی از مهاجرانی که توانسته خود را به اردوگاهی در بیرون از این شهر برساند می گوید: « سربازان همه چیز را غارت می کردند، درها را می شکستند و مردم را کتک می زنند و از ما محل مخفی شدن شورشیان را می پرسیدند اما وقتی می گفتیم که هیچ اطلاعی نداریم همه را کتک می زدند و چند نفر را نیز کشتند.»

طبق منابع خبری سودان جنوبی، این نبردها که میان شورشیان به رهبری ریک ماچار و نیروهای نظامی وفادار به سالوا کیر در جریان است روز دوشنبه از مناطق اطراف این شهر به مرکز شهر وو رسیده است. این شهر از زمان آغاز جنگ داخلی در این کشور در اختیار نیروهای دولتی بوده و طی این سالها گاه به تصرف شورشیان درآمده است.

منابع خبری مختلف به نقل از کسانیکه از این شهر گریخته اند این قتل ها را با انگیزه های قومی علیه قبایل جور و بالاندا عنوان می کنند که بیشتر آنها به شورشیان تحت فرماندهی ریک ماچار پیوسته اند.

به گفتۀ مسئولان کمیساریای عالی پناهندگان، دستکم ۳۰۰۰ نفر از این شهر گریخته اند.

جنگ داخلی در سودان جنوبی از سال ۲۰۱۳ میان شورشیان به رهبری ریک ماچار و نیروهای نظامی دولتی آغاز شده است. این جنگ تاکنون دهها هزار کشته برجای گذاشته و نزدیک به دو میلیون نفر نیز به کشورهای اطراف گریخته اند.

همزمان با این جنگ داخلی، دولت این کشور که در سال ۲۰۱۱ استقلال خود را اعلام کرد در ماه فوریۀ گذشته بروز قحطی در این کشور را بویژه در مناطقی از شمال کشور رسما اعلام کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از فضای خشونت‌بار در «پورتو پرنس» هائیتی در پی گریختن هزاران زندانی

کشته شدن مامور پلیس کوزوو؛ پریشتینا خواستار تحریم‌های بین‌المللی علیه صربستان شد

تصاویری از فرار ارمنی‌تبارهای ساکن منطقه قره‌باغ کوهستانی