انتقاد روحانی از بازداشت مدیران تلگرامی: دو شب آب خنک مستحبی زندان پیش از احضار رسمی

انتقاد روحانی از بازداشت مدیران تلگرامی: دو شب آب خنک مستحبی زندان پیش از احضار رسمی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز دوشنبه در نشستی با رسانه‌های داخلی و خارجی به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

حسن روحانی در بخشی از سخنانش درباره دستگیری مدیران کانال‌های تلگرامی گفت که وزیر اطلاعات به من گزارش داده است که آنها جرمی مرتکب نشده اند. به گزارش ایسنا وی همچنین با اشاره به اینکه وزیر کشور، دادگستری و اطلاعات پیگیر این ماجرا هستند افزود:«یکی از شیوه هایی که برخی‌ها به کار می برند و امیدواریم دیگر به کار برده نشود این است که اگر کسی را شنبه بخواهند احضار کنند، پنجشنبه می برند که دو شبی به قول برخی‌ها آب خنک مستحبی زندان را بخورد.» روحانی همچنین افزود که اگر تلاش دولت نبود همه شبکه‌های اجتماعی را قربانی کرده بودند.

رئیس جمهوری همچنین درباره حضور یا عدم حضورش در انتخابات ریاست جمهوری اردیبهشت ماه گفت که باید دو سه روزی صبر کرد. وی همچنین افزود: «از فردا ثبت نام افراد متقاضی شروع می شود. پنج روز هم زمان ثبت نام است. اگر پنج روز صبر کنید معلوم می شود که چه کسانی وارد عرصه انتخابات می شوند. من دلم می خواهد انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم برگزار شود و هر کسی که می آید در پذیرش مسئولیت برای آینده موفق باشد.»

پخش مستقیم رییس‌جمهور در صفحه اینستاگرامش#روحانی
.https://t.co/tJ0mpyA3a6pic.twitter.com/6hFRoHIEMS

— امید توشه (@tousheh) April 10, 2017

رئیس جمهوری ایران با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات در ایران گفت: «حواسمان باشد که انتخابات برای نزدیک‌تر شدن ما است. نزدیک‌تر شدن احزاب، گروه‌ها و جناح‌ها. باید در این میان به مردم سخن دقیق بگوییم. دروغ گفته نشود. نباید به مردم آمار دروغ بدهیم. مخصوصاً دروغی که باعث تأسف، ‌یأس و ناامیدی مردم شود.» روحانی همچنین در بخشی از سخنانش با اشاره به کسانی که از ورود هواپیماهای نو به کشور ناراحت شده اند گفت: «نباید آینده را سیاه و تاریک کنیم. بعضی‌ها مانند ماشین دودی هستند و فقط دود پخش می‌کنند. باید فضا را امیدوارانه کرد. باید سرمایه جذب شود. به طور مثال تعدادی هواپیما به کشور آمد و به بعضی برخورد، ورود این هواپیماهای نو به برخی برخورد. این درحالی است که ما درسال گذشته تا ۴ میلیارد دلار برای گرفتن صندلی هواپیما به شرکت‌های خارجی می دادیم حالا چه اشکالی داردکه ما خودمان این هزینه را درکشور دریافت کنیم؟»

روحانی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود شما وعده داده بودید مشکلات کشور را ۱۰۰ روز حل کنید گفت: «یک دروغی پخش شده که باید اکنون جواب آن را بدهم. من کی گفتم مشکلات را ۱۰۰ روزه حل می‌کنم؟ گفتم اگر در انتخابات موفق شوم اقدامات ۱۰۰ روزه اول را اعلام می‌کنم اما عده‌ای تخریب‌گر گفتند که من اظهار کرده‌ام مشکلات را ۱۰۰ روزه حل می‌کنم. فردی که یک‌شبه مشکلات را حل می‌کرد یک نفر دیگر بود ما نیستیم.»

رئیس جمهوری همچنین با اشاره به اینکه «این دولت، دولتی است که به فکر مستضعفین بوده است» افزود که برای اولین بار در ایران همه مردم و حاشیه نشین‌ها تحت پوشش بیمه درمانی و خدمات درمانی قرار گرفته اند. وی همچنین گفتد دولت یازدهم حقوق همه افراد کم درآمد را حداقل به دو برابر افزایش داده است و اضافه حقوق‌ها بیش از تورم سالیانه بوده است.

روحانی درباره پرداخت یارانه‌های نقدی گفت که دولت تابع قانون است اما «نظر شخصی‌ام این است که یارانه یکسان به همه داده شود آنطور که باید مطلوب نیست و بهتر است که اقشار آسیب پذیر یارانه بیشتری بگیرند و ما برای این مساله از سال گذشته در حال برنامه ریزی هستیم و ان شاء الله یارانه نقدی اقشار کم درآمد طبق برنامه دولت اضافه خواهد شد.»

مصاحبه رئيس جمهور حسن روحاني با خبرنگاران
سوالم از روحاني در خصوص حمله موشكي آمريكا به سوريه و تاثير آن بر سياست هاي ايران در آن كشور بود pic.twitter.com/FDGw6eydN5

— Javad Montazeri (@montazeri_javad) April 10, 2017

حسن روحانی همچنین در پاسخ به سوال جواد منتظری خبرنگار یورونیوز در تهران در خصوص حمله موشکی آمریکا به سوریه گفت که حمله به سوریه به بهانه ای غیر مستند صورت گرفته است. و در ادامه پاسخ به این سوال افزود: « گاز شیمیایی انتشار یافته و عده‌ای هم کشته شدند که پیشنهاد ما این بود کمیته حقیقت‌یاب در این زمینه تشکیل شود و تحقیق در این زمینه از نظر ما آسان است. اگر معلوم شود تروریست‌ها گاز را منتشر کردند آمریکا چه می‌کند؟ اگر تروریست‌ها بفهمند هر وقت گازی منتشر کنند، آمریکا از آنها حمایت می‌کند وضع منطقه چه می‌شود؟ آیا این اقدام آمریکا دفعه بعد بدون جواب می‌ماند؟ مقامات روسیه گفتند تا درگیری چند اینچ فاصله داشتند.» رئیس جمهوری در بخشی از سخنانش درباره روابط دیپلماتیک با کشورهای منطقه گفت که در سال گذشته ۷۰ درصد رابطه میان ایران و روسیه افزایش یافته است. وی همچنین درباره عربستان گفت که امیدواریم عربستان دست از دخالت در یمن و سوریه بردارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود