کاتالونیا، تیم فوتبال دختران صدرنشین لیگ مسابقات پسران

کاتالونیا، تیم فوتبال دختران صدرنشین لیگ مسابقات پسران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کاتالونیا، تیم فوتبال دختران صدرنشین لیگ مسابقات پسران

آگهی

بتازگی یک تیم فوتبال دختران نوجوان در کاتالونیای اسپانیا توانست برای نخستین بار در لیگ فوتبال پسران از دیگر رقبای خود پیشی بگیرد و به مرحله بعدی صعود کند. این تیم که «جیدا» نام دارد اکنون به نمادی از امید برای دختران نوجوان ورزشکار تبدیل شده است.

دانی رودریگو، مربی این تیم باور دارد که بازیکنانش توانسته اند از سدهای معمول و کلیشه ای بگذرند. به گفته این مربی بازیکنان دختر در تمرینها جدی تر و هماهنگ تر هستند. دانی رودریگو حرفه مربی گری خود را با هدایت تیمهای فوتبال پسران آغاز کرد. او اکنون چهار سال است که به تربیت بازیکنان دختر روی آورده است.

بازکینان تیم فوتبال «جیدا» بین دوازده تا چهارده سال سن دارند و هفته ای سه بار در تمرینها حاضر می شوند.

از بین ۲۳ بازی انجام شده، این تیم تنها یک باخت داشته و در دیگر بازیهای خود پیروز از میدان بیرون آمده است. تنها باخت این تیم نیز در رویارویی با ضعیف ترین حریف این دوره از بازیها و پیش از کریسمس روی داد.

شکل گیری تیم «جیدا» به رقابتهای سه فصل پیش باز می گردد. در آن زمان، برگزار کنندگان مسابقات قهرمانی فوتبال پسران به دنبال روشی بودند تا رقابتها هیجان انگیزتر شود. در آن هنگام پدر و مادرهای بسیاری از بازیکنان کنونی تیم دختران از پیشنهاد شرکت در لیگ فوتبال پسران استقبال نکردند. به گفته خوزه ماریا سالمرون، هماهنگ کننده امور باشگاه دختران، چنین چیزی برای پدر و مادرها عجیب بود.

وی همچنین با یادآوری روزهای آغازین می گوید که تلخ ترین خاطره اش به زمانی باز میگردد که یکی از مادرها، نگاهش همچنان مرد سالارانه بود. او می افزاید برای عادی ساختن بازی تیم دختران با دیگر تیمها تلاش زیادی صورت گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟

اعتراض کشاورزان اسپانیا؛ دولت به برخی از خواسته‌های آنها تن داد