دیدار پوتین از قطب شمال پیش از اجلاس بین المللی توسعه شمالگان

دیدار پوتین از قطب شمال پیش از اجلاس بین المللی توسعه شمالگان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک روز پیش از اجلاس بین المللی توسعه شمالگان که به میزبانی روسیه روز پنج شنبه برگزار خواهد شد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از مجمع الجزایر فرانز جوزف در قطب شمال دیدار…

آگهی

یک روز پیش از اجلاس بین المللی توسعه شمالگان که به میزبانی روسیه روز پنج شنبه برگزار خواهد شد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از مجمع الجزایر فرانز جوزف در قطب شمال دیدار کرد.

مجمع الجزایر فرانز جوزف در اقیانوس منجمد شمالی مجموعه از ۱۹۲ جزیره است که ارتش روسیه اخیرا در آنجا فرودگاه جدیدی ساخته و در حال ساخت یک پایگاه دائمی است.

ولادیمیر پوتین در این سفر گفت که منابع طبیعی این منطقه برای اقتصاد روسیه اهمیت فوق العاده دارد و روسیه برای مشارکت های دوجانبه سودمند در این منطقه با کشورهای دیگر آماده است.

روسیه، ایالات متحده آمریکا، کانادا، دانمارک و نروژ در تلاش اند که صلاحیت خود را برای مالکیت بر بخشهایی بیشتری از قطب شمال تثبیت کنند. کوچک شدن یخ های قطب شمال فرصت هایی جدیدی برای اکتشاف منابع طبیعی در این منطقه ایجاد کرده است.

ولادیمیر پوتین در طول سفر روز چهارشنبه خود با کارشناسان محیط زیست که برای تمیز کردن این منطقه از بقایای فعالیت های دوران شوری سابق در آنجا حضور دارند، ملاقات کرد.

بر اساس برآورد ها منطقه قطب شمال غنی از ذخائر گاز و نفت است و تخمین زده می شود که حدود یک چهارم ذخائر نفت و گاز کشف نشده زمین در این منطقه نفهته باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پوتین: روسیه به ناتو حمله نخواهد کرد؛ اما جنگنده‌های اف۱۶ را هرکجا که باشند سرنگون می‌کند

چرا داعش به روسیه حمله کرد؟

۱۴۳ کشته و بازداشت ۱۱ مظنون حمله مسلحانه مسکو؛ روسیه: تروریست‌ها با اوکراین در ارتباط بودند