تصادفات جاده‌ای در چند روز اول نوروز: ۱۴۵ کشته، ۲۹۵۰ مجروح

تصادفات جاده‌ای در چند روز اول نوروز: ۱۴۵ کشته، ۲۹۵۰ مجروح
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به گزارش جانشین رئیس پلیس راهور ناجا، تنها در چند روز اول تعطیلات نوروزی، تصادفات رانندگی در جاده‌های مختلف کشور موجب کشته شدن ١٤٥ تن و مجروح شدن ۲۹۵۰ نفر شده است.

علت اصلی این تصادفات بی احتیاطی و به ویژه عدم توجه راننده به جلو گزارش شده و سردار موسی امیری جانشین رئیس پلیس راهور، چنین آمار بالایی از تلفات انسانی را زنگ خطری برای جامعه دانشته است. با این حال وی پیش بینی کرده که با تلاش شبانه‌روزی ماموران پلیس، کشور نوروز کم‌حادثه‌ای را پشت سر خواهد گذاشت.

در ایران تصادفات رانندگی پس از آلودگی هوا موجب بیشترین تلفات است و بنا به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آمار سالانه کشته شده‌ها در برخی سال‌های گذشته تا ۲۸ هزار نفر هم رسیده که یکی از بالاترین میزان تلفات ناشی از تصادفات در جهان است.

هرچند از نظر کارشناسان چهار عامل اصلی در کثرت تصادفات جاده ای در ایران موثرند که عبارتند از عامل انسانی، جاده، وسیله نقلیه و محیط رانندگی، اما عامل انسانی از جمله عدم توجه راننده به فاصله تا خودروی جلو، انحراف به چپ، سرعت بالا، خستگی و عدم کنترل خودرو بیشترین علت تصادفات است.

در گزارش جانشین رئیس پلیس راهور نیز عامل انسانی تصادفات برجسته شده و آمده است که روش‌های بازدارنده در این خصوص کافی نیستند و باید آموزش و فرهنگ‌سازی را در پیش گرفت.

آقای امیری در گزارش خود اضافه کرده که آمارهای اخیر در زمینه تصادفات هشدارآمیز هستند و با توجه به اینکه در ٢٩ اسفند و اول فروردین تردد بیشتر از حد انتظار بوده است، آرامش و امنیت راه‌ها تنها با مشارکت مردم ممکن خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش ۳ درصدی تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی نوروز ۹۷

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد