ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا در ایران آغاز شد

ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا در ایران آغاز شد
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ثبت نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از صبح امروز دوشنبه ۳۰ اسفند در سراسر ایران آغاز شد و تا روز ششم فروردین در تمامی فرمانداری‌ها و بخشداری‌های سراسر کشور انجام می‌شود.

انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین انتخابات رباست جمهوری روز ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ برگزار می‌شود.

ثبت نام عبدالحسین مختاباد جهت شرکت در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران pic.twitter.com/pUbngj35lS

— Shoraonline (@shoraonline_ir) March 20, 2017

به گزارش خبرگزاری تسنیم عیسی فرهادی، فرماندار تهران از ثبت‌نام ۱۵۰ نفر در ساعات اولیه ثبت‌نام برای نامزدی در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا خبر داد. شهاب‌الدین چاووشی، رئیس ستاد انتخابات استان تهران نیز گفت: «پس از پایان وقت اداری ششم فروردین‌ماه ثبت‌نام‌ها به پایان خواهد رسید و هیات‌های اجرایی کار بررسی صلاحیت نامزدها را آغاز می‌کنند.»

وی همچنین افزود: «در ۱۹ شهر استان تهران که اعضای شورای شهر آن بین هفت تا ۹ نفر است، انتخابات الکترونیکی برگزار می‌شود. در مجموع نیز شش هزار و ۲۰۰ شعبه اخذ رای در استان پیش‌بینی شده است و برای ۳۲ نقطه عشایری نیز باید صندوق رای پیش‌بینی شود.»

هادی ساعی، ابراهیم اصغرزاده، شهربانو امانی، غلامرضا انصاری، عبدالحسین مختاباد، محمد حقانی، علی صابری، و سید مهدی نادمی از چهره‌های مشهوری هستند که در روز اول برای انتخابات شورای شهر تهران ثبت‌نام کردند.

حضور حسین نیکخواه مشاور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در فرمانداری جهت ثبت نام در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران pic.twitter.com/Ak3MvIANgn

— وقایع اتفاقیه (@VaghayeDaily) March 20, 2017

نامزدهای شوراهای شهرهایی با جمعیت بیشتر از ۲۰ هزار نفر باید مدرک کارشناسی داشته باشند. برای شهرهایی که جمعیتی کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت دارند نیز مدرک فوق دیپلم لازم است. شورای شهر تهران ۲۱ عضو دارد که در میان شهر و روستاهای ایران بیشترین عضو را داراست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود