صدراعظم آلمان: اردوغان باید از اتهام زدن دست بردارد

صدراعظم آلمان: اردوغان باید از اتهام زدن دست بردارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی حملات لفظی رجب طیب اردوغان علیه دولت آلمان فدرال، صدر اعظم این کشور تهدید کرد که در خاک خود از کارزار سیاسی دولت ترکیه جلوگیری خواهد کرد.

آگهی

در پی حملات لفظی رجب طیب اردوغان علیه دولت آلمان فدرال، صدر اعظم این کشور تهدید کرد که در خاک خود از کارزار سیاسی دولت ترکیه جلوگیری خواهد کرد.

رئیس جمهوری ترکیه دولت آلمان را که میزبان بزرگترین جمعیت ترک مهاجر در اروپا است به اتخاذ مقرراتی مشابه با حکومت نازی متهم کرده است.

#Erdogan controlled daily in #Turkey runs a headline, depicting #Germany's chancellor Merkel as “female Hitler”, dubs her as “ugly aunt”. pic.twitter.com/0yMbE27IT7

— Abdullah Bozkurt (@abdbozkurt) March 17, 2017

آنگلا مرکل که به همراه شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در نمایشگاه سبیت سخنرانی کرد خواستار توقف تکرار این اتهام از سوی رئیس جمهوری ترکیه شد.

صدراعظم آلمان گفت: «بدون هیچ اگر و مگری، قیاس با نازی ها از سوی ترکیه باید متوقف شود. متاسفانه این قیاس متوقف نشده و ما اجازه نمی دهیم با این بهانه، هدف وسیله را توجیه کند و منجر به تابوشکنی بدون درنظر گرفتن رنج کسانی شود که در دوران نازی ها تحت تعقیب قرار گرفته و جان دادند.»

از سویی دیگر مارتین شولتز، رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان و رئیس پیشین پارلمان اتحادیه اروپا در برنامه «گزارش از برلین» تلویزیون آ اِر د در واکنش به این اتهام گفت: «من به تازگی آن را شنیده ام و بخش بریده از ویدئویی را دیده ام که در آن آقای اردوغان سخنرانی می کرد. این گستاخانه و بی شرمانه است که رهبر یک کشورِ دوست، به رئیس این کشور توهین کند.»

با نزدیک شدن به زمان برپایی همه پرسی بر سر اصلاح قانون اساسی ترکیه از برخی از اقدامات کارزار دولت این کشور در آلمان به دلیل «امنیت عمومی» جلوگیری شده است. قرار است روز ۱۶ آوریل همه پرسی ترکیه برپا شود. کسب آرای اکثریت به نفع این همه پرسی، منجر به تقویت قدرت رئیس جمهوری می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترکیه: احتمال برپایی گردهمایی جدید موافقان اصلاح قانون اساسی در آلمان وجود دارد

اردوغان: بمباران بیمارستان‌ یا کشتن کودکان توجیهی ندارد؛ شولتس: حماس مسئول بحران انسانی در غزه است

رئیس جمهوری ترکیه وارد برلین شد؛ اردوغان در بحبوحه جنگ حماس و اسرائیل در آلمان به دنبال چیست؟