وزارت خارجه آمریکا: شهروندان ایران دوباره می‌توانند برای ویزا اقدام کنند

وزارت خارجه آمریکا: شهروندان ایران دوباره می‌توانند برای ویزا اقدام کنند
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های این کشور همچنان به رسیدگی به درخواست‌های ویزا از سوی اتباع شش کشور از جمله ایران ادامه می‌دهند.

وب‌سایت سفارت مجازی آمریکا در ایران در اطلاعیه‌ای که روز ۱۶ مارس منتشر کرد با اشاره به فرمان اجرایی دونالد ترامپ نوشت: «از آنجا که فرمان اجرایی هنوز به مرحله اجرا در نیامده بود، سفارت‌ها و کنسول‌گری‌های آمریکا همچنان به رسیدگی به درخواست‌های ویزای شهروندان شش کشور تعیین شده در فرمان اجرایی، همانند قبل ادامه می‌دهند و وزارت امور خارجه اعمال بندهای فرمان اجرایی را بر اساس دستورهای مربوطه دادگاه‌ها تعلیق می‌کند.»

دونالد ترامپ هفتم بهمن ماه سال جاری یک فرمان اجرایی با عنوان «حفاظت از آمریکا در مقابل حملات تروریستی» را امضا کرد که بر اساس آن، ورود پناهجویان به آمریکا به مدت چهار ماه تعلیق و سفر شهروندان هفت کشور ایران، عراق، سومالی، یمن، سودان، لیبی و سوریه به آمریکا تا ۹۰ روز محدود شد. این فرمان در نهایت با رای برخی قضات دادگاه‌های فدرال آمریکا متوقف شد.

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه ۱۶ اسفند فرمان دیگری را صادر کرد که براساس آن قرار بود از روز پنجشنبه ۲۶ اسفند ویزای شهروندان شش کشور ایران، سوریه، لیبی، یمن، سودان و سومالی به مدت ۹۰ روز تعلیق شود. یک هفته بعد از صدور این فرمان نیز، قاضی فدرال جیمز روبارت در شهر سیاتل واشنگتن رای به لغو این فرمان اجرایی ترامپ داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند