بریتانیا درصدد عادی کردن روابط مالی و بانکی با ایران

بریتانیا درصدد عادی کردن روابط مالی و بانکی با ایران
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

لیام فاکس، وزیر تجارت بین الملل بریتانیا روز چهارشنبه از ماموریت وزارتخانه متبوع خود برای بهبود روابط مالی و بانکی با ایران خبرداد.

آقای فاکس روز چهارشنبه و پس از دیدار با کمیته پارلمانی بریتانیا از ماموریت جدیدش در جهت «عادی سازی» مراودات مالی با تهران و یافتن «کانال های موثر در این نوع مراودات» خبر داد. آقای فاکس انتظار دارد گزارش مربوط به راه های عملی این موضوع تا پایان این ماه به دست او برسد.

وزیر تجارت بریتانیا در بخش های دیگری از سخنانش با اشاره به همکاری دولت ترزا می با بانک های بریتانیایی با هدف برچیده شدن موانع مراودات مالی با ایران، از آمادگی کشورش در کمک به مدرن شدن نظام بانکداری خصوصی در ایران نیز خبر داد.

لیام فاکس پیش تر از بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران بعنوان یک اقدام سازنده و رو به جلو در روابط اقتصادی دو کشور یاد کرده و ابراز امیدواری کرده بود با توجه به آغاز روند «برکسیت» این رابطه گسترش یابد.

گفتگوهای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با چراغ سبز پارلمان این کشور به ترزا می، نخست وزیر این کشور در اعمال ماده پنجاه معاهده لیسبون به زودی آغاز می شود و این در حالیست که سیاستمداران ارشد این کشور در تلاشند تا روابط تجاری خود را با کشورهای خارج از اتحادیه اروپا تقویت کنند. خاورمیانه یکی از مناطقی است که به نظر می رسد از نظر تجاری برای بریتانیا اهمیت ویژه ای دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محسن سازگارا به یورونیوز: درگیری نظامی با اسرائیل به سود خامنه‌ای تمام نخواهد شد

میزان هزینه‌های نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند