بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را افزایش خواهد داد

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را افزایش خواهد داد
نگارش از Pooneh Irani
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه در حالی آغاز می شود که انتظار می رود این نهاد مالی نرخ بهره را افزایش دهد.

آگهی

نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه در حالی آغاز می شود که انتظار می رود این نهاد مالی نرخ بهره را افزایش دهد.

بهبود در بازار اشتغال و افزایش نرخ تورم از جمله دلایلی است که احتمال افزایش نرخ بهره برای دومین بار در سه ماه گذشته را قطعی کرده است.

ژانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا و دیگر مقامات بانک مرکزی خواهان رشد سریع اقتصادی نیستند و خانم یلن پیشتر گفته است که هدف از افزایش نرخ بهره، معکوس کردن رشد سریع اقتصادی است که به باور بانک مرکزی به دلیل افزایش تقاضا صورت گرفته و بازتاب رشد زیرساخت های اقتصادی و تولید نیست.

رابرت هالور، کارشناس بادربانک آلمان می گوید: «هنگامی که اقتصاد بهبود میابد، افزایش نرخ بهره قابل انجام است، ولی پرسش مهمتر این است که پس از آن چه اتفاقی می افتد. من گمان میکنم که خانم یلن به بازی با نرخ بهره ادامه دهد، اما کسی از رشد بیشتر نرخ بهره صدمه ای نخواهد دید، زیرا او به خوبی می داند که با وجود میزان کنونی بدهی های جهان، افزایش نرخ بهره قابل مدیریت نیست.»

در سایه قوت گرفتن احتمال افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، اکثر بازارهای بورس اروپا شاهد روند نزولی ارزش سهام بودند. سرمایه گذاران منتظر تصمیم بانک مرکزی آمریکا هستند و پیش از اعلام رسمی سیاست ها و برنامه های فدرال رزرو اقدامی نمی کنند.

بازار بورس لندن با کاهش ۰.۲۱ درصدی شاخص سهام روبرو بود، بازار فرانکفورت ۰.۰۷ درصد کاهش و بازار بورس پاریس نیز ۰.۲۱ درصد کاهش را تجربه کردند.

در آمریکا نیز، شاخص داوو جونز در بازار بورس نیویورک با کاهش ۰.۲۳ درصدی روز خود را آغاز کرد و بازار نزدک شاهد کاهشی ۰.۲۷ درصدی بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوئیفت پلتفرم جدیدی را برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی راه‌اندازی می‌کند

سهام شرکت رسانه‌های اجتماعی ترامپ در اولین روز معاملات خود در نزدک ۵۰ درصد رشد کرد

نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند