افزایش شمار آوارگان نبرد موصل

افزایش شمار آوارگان نبرد موصل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وحشت جنگ و ناامنی هر روز شمار بیشتری را از مناطق پیرامون موصل بیرون می راند.

آگهی

وحشت جنگ و ناامنی هر روز شمار بیشتری را از مناطق پیرامون موصل بیرون می راند. این درحالیست که سازمان ملل اردوگاههای موقت تازه ای را برای پناه دادن به موج آوارگان برپا کرده است. دو اردوگاه دیگر نیز در حال ساخته شدن اند که گنجایش ۴۰ هزار تن را خواهند داشت.

با این حال آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرده است اگر موج آوارگان به همین شکل ادامه داشته باشد ساماندهی آنان بسیار دشوار خواهد بود.

سعد محمد که یکی از گریختگان است می گوید: «حدود ۱۴ یا ۱۵ نفر از منطقه المنصور فرار می کردند، تک تیراندازها به سمت آنها شلیک کردند. زن و کودک هم برایشان فرقی نمی کرد. مردم به شکل زیگزاگ می دویدند تا هدف قرار نگیرند.»

شهروند دیگری می افزاید: «مسئولین پخش غذا آمدند و می خواستند توزیع خوراکی ها را شروع کنند و مردم هم دور آنها جمع شدند. اما به محض اینکه در را باز کردند آن مکان منفجر شد.»

شمار زخمی ها نیز رو به افزایش است و (گرچه سازمان پناهندگان نروژ و بنیاد بارزانی نیز خوراک و کمکهای بهداشتی برای آنان تهیه می کنند اما) به گفته سازمان ملل تنها در شش هفته پیش رو ۳۷ میلیون دلار برای کمک رسانی به این آوارگان نیاز خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند

حملات شبه‌نظامیان عراق علیه آمریکا به درخواست فرمانده سپاه قدس ایران فروکش کرده است