مخالفت لهستان با ریاست دونالد توسک بر شورای اتحادیه اروپا

مخالفت لهستان با ریاست دونالد توسک بر شورای اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رهبران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در بروکسل گرد هم آمدند تا در مورد مسائل مهمی از جمله انتصاب مجدد دونالد توسک، به سمت ریاست شورای اتحادیه اروپا گفتگو کنند.

آگهی

رهبران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در بروکسل گرد هم آمدند تا در مورد مسائل مهمی از جمله انتصاب مجدد دونالد توسک، به سمت ریاست شورای اتحادیه اروپا گفتگو کنند. اکثر کشورهای عضو و در راس آنها فرانسه و آلمان حامی دور دوم فعالیت این سیاستمدار لهستانی ۵۹ هستند.

فرانسوآ اولاند، رییس جمهوری فرانسه با انتقاد تلویحی از لهستان بعنوان تنها مخالف جدی کاندیداتوری آقای توسک، گفت: «برای استمرار فعالیت ها و برای اینکه توام با انسجام و ثبات بیشتری باشد بنظرم دونالد توسک، نامزد مناسبی برای احراز پست ریاست شورا است و من نمی فهمم چگونه کشوری می تواند با چنین گزینه ای مخالفت کند.»

قرار است رهبران کشورهای عضو در این نشست در مورد معاهده رِم که هفته آینده شصت سالگی خود را جشن می گیرد هم بحث و تبادل نظر کنند. معاهده رم پیمان پایه ای تشکیل اتحادیه اروپا به حساب می آید.

آغاز قریب الوقوع گفتگوهای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قطعا از موضوعات محوری است که در آستانه ششمین دهه تصویب معاهده رم، بر این نشست سایه انداخته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصویب قانون مقابله با بوم‌کُشی؛ پارلمان اروپا جدی‌ترین موارد تخریب اکوسیستم را جرم‌انگاری کرد

کشاورزان معترض در نزدیکی مقر اتحادیه اروپا در بروکسل با پلیس درگیر شدند

تصاویری از تجمعات کشاورزان خشمگین اروپایی در بروکسل