حاشیه خبرها: جلسه خانواده هاشمی با رهبر ایران برای انتشارات خاطرات رفسنجانی

حاشیه خبرها: جلسه خانواده هاشمی با رهبر ایران برای انتشارات خاطرات رفسنجانی
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

محسن هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی در گفتگویی با خبرگزاری آنا گفت که برای انتشار خاطرات پدرش، همواره با رهبر جمهوری اسلامی هماهنگ می‌شده است. وی همچنین گفت که بعد از فوت آقای هاشمی، خانواده وی با آقای خامنه‌ای ملاقات کرده‌اند و درباره تداوم انتشار خاطرات با هماهنگی رهبری صحبت شد و البته «ایشان هم رد نکردند.»

محسن هاشمی گفت: «ابتدا بگویم روشی که خود آقای هاشمی برای انتشار خاطرات‌شان داشتند این بود که بخش‌های مختلف خاطراتشان را تدریجی خدمت رهبر انقلاب می‌بردند. گویا قبلا که ایشان فرصت بیشتری داشتند، خاطرات را دقیق‌تر مطالعه می‌کردند ولی بعدها گفته شده که گهگاهی خودشان مطالعه می‌کنند و گاهی هم به دفتر نشر آثارشان که متولی‌اش فرزندشان آقای مسعود حسینی خامنه‌ای است می‌دهند که آنها نظر بدهند و اگر نکته‌ای بود به ایشان منتقل کنند.»

با پیشنهاد علم‌الهدی تصویب شد: اعطای تابعیت ایرانی به خانواده‌های مدافع حرم

مدیرکل «بنیاد شهید» استان خراسان‌ رضوی از موافقت شورای عالی امنیت ملی ایران با اعطاء تابعیت ایرانی به خانواده‌های درجه یک اتباع خارجی «مدافع حرم» خبر داد. به گزارش تسنیم، عابدین عابدی‌مقدم روز ۱۶ اسفند ماه گفت: «شورای عالی امنیت ملی با پیشنهاد آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی مبنی بر اعطاء تابعیت به اتباع خارجی مدافع حرم موافقت کردند و مصوبه‌ای گذاشتند تا در استان‌ها کارگروهی برای احراز هویت و اعطاء تابعیت به این افراد انجام شود.»

تکمیلی:‌ عصر روز دوشنبه خبرگزاری فارس به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نوشت که اظهارات مدیرکل «بنیاد شهید» استان خراسان «غیردقیق بوده و تایید نمی‌شود.»

خودسوزی «همسر یک جانباز» در میدان هفت تیر

یک زن ۵۰ ساله که به همراه پسر خود در میدان هفتم تیر چادر زده بود به دلایلی نامعلوم خودسوزی کرد. به گزارش ایلنا، ساعت ۱۵ روز یکشنبه این زن با بنزین اقدام به خودسوزی کرد و نیروهای امدادی وی را به یکی از مراکز درمانی منتقل کردند. گفته می‌شود حال عمومی وی «مطلوب» است.

پلیس تهران نیز ضمن تایید این خبر گفته است که «گویا این زن درخواستی از یکی از نهادها داشته است.» این زن مدتی بود که به همراه پسر خود در میدان هفت تیر تهران چادر زده بود. گفته می‌شود که او همسر یک جانباز است، اما خبرگزاری‌های رسمی ایران این موضوع را تایید نکرده‌اند. وی در مقابل بنیاد شهید و امور ایثارگران خود را آتش زد.

کنایه سی‌ان‌ان به احمدی نژاد: مسبب فیلترینگ وارد توئیتر شد

روز یکشنبه محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران به شبکه اجتماعی توئیتر پیوست و با انتشار ویدئویی از کاربران خواست که وی را فالو کنند. احمدی‌نژاد در سومین توئیت خود نیز پست عجیبی در تمجید از هوگو چاوز رئیس جمهور سابق ونزوئلا نوشت.

در همین حال جی کرافت، خبرنگار سی ان ان نوشت: توئیتر در سال ۲۰۰۹ و زمانی در ایران فیلتر شد که احمدی‌نژاد خود رئیس جمهور ایران بود و اکنون وی به این شبکه اجتماعی پیوسته و در حال توئیت کردن است! گاردین نیز بیوگرافی احمدی‌نژاد در توئیتر را مورد توجه قرار داده که در آن محمود احمدی‌نژاد از خود به عنوان همسر، پدر، پدربزرگ، استاد دانشگاه، رئیس جمهور، شهردار و یک ایرانی سربلند و مفتخر یاد کرده است.

pic.twitter.com/nADIvJJkQK

— Mahmoud Ahmadinejad (@Ahmadinejad1956) March 5, 2017

افتتاح حساب آمریکایی‌ها در ایران آزاد شد

معاون اداره تامین اعتبارات ارزی بانک مرکزی از صدور مجوز خزانه داری آمریکا برای افتتاح حساب آمریکایی‌ها در ایران خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر امید قنبری روز دوشنبه گفت: «بر اساس آخرین نظری که از خزانه داری آمریکا در رابطه با افتتاح حساب برای اشخاص آمریکایی در ایران دریافت شده است، خزانه داری پاسخ مثبت صادر کرده است.»

وی افزود: «البته افتتاح حساب آمریکایی‌ها در ایران در شرایطی مثبت اعلام شد که تفسیری برای آن صادر شد که شخص آمریکایی در ایران اگر زندگی کرده و نیاز به افتتاح حساب داشته باشد می‌تواند حساب بانکی را بازگشایی کند.»

آگهی

روحانی نزدیک به خامنه‌ای: «مرگ بر ضد ولایت فقیه یعنی مرگ بر احمق‌ها»!

علیرضا پناهیان، عضو قرارگاه «عمار» ادعا کرد که شعار «مرگ بر ضد ولایت فقیه یعنی مرگ بر «احمق‌ها»! به گزارش تسنیم وی گفته است: «شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه که در نماز جمعه‌ها مطرح می‌شود برخاسته از عمق فهم و عقلانیت نیروهای انقلابی و مسلمان است، در واقع انقلابی‌ها با این شعار می‌گویند « مرگ بر احمق‌ها»، چون به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که با ولایت فقیه مخالفت می‌کنند و عناد دارند واقعاً احمق هستند، این مفهوم در قرآن هم آمده است.»

پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت «امروز فاجعه‌ای در معرفی دین و انقلاب رخ داده و این موضوع سبب شده تا خیلی‌ها از این موقعیت سوء استفاده کنند.»

فرزندان محروم سیستان و بلوچستان با آینده‌ای نامعلوم

آگهی

خبرگزاری مهر با انتشار تصاویری از یک روستای در حاشیه شهر زابل (استان سیستان و بلوچستان)، از آینده نامعلوم فرزندان این طبقه محروم نوشت. به نوشته مهر وضعیت مردم روستای «گله بچه» در دهستان «قرقری» شهرستان زابل در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی و به طبع آن بیکاری، بسیار بحرانی شده است.

براین اساس اهالی روستا به حدی وضعیت بدی دارند که اکثر آنها خانه و کاشانه خود را رها و به مناطق دیگر مهاجرت کرده‌اند. عده دیگری هم که به علت ناتوانی مالی قادر به مهاجرت نبودند با شرایط سختی در روستا روزگار می‌گذرانند. اغلب فرزندان کوچک و بزرگ این روستا نیز به دلیل مشکلات عدیده امکان تحصیل ندارند و با وجود علاقه به درس خواندن، یا سواد ندارند و یا پس از گذراندن چند کلاس مجبور به ترک تحصیل شده‌اند.

آگهی

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود