درخواست دونالد ترامپ از کنگره آمریکا برای تحقیق درباره شنود مکالمات او

درخواست دونالد ترامپ از کنگره آمریکا برای تحقیق درباره شنود مکالمات او
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا از کنگره این کشور خواست تا درباره دستور باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین در زمینه شنود تلفنی مکالمات آقای ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ میلادی

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا از کنگره این کشور خواست تا درباره دستور باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین در زمینه شنود تلفنی مکالمات آقای ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ میلادی تحقیق کنند.

او همچنین مدعی است که دولت آقای اوباما با تاثیر گذاری بر فعالیتهای تیم تحقیقاتی، ادعای دخالت داشتن روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را مطرح کرده است.

این حمله ای بی سابقه از سوی یک رئیس جمهور در آمریکا به سلف خود محسوب می شود که حتی انتقاد برخی جمهوریخواهان را نیز به همراه داشته است.

در واکنش، کوین لوئیس سخنگوی آقای اوباما در توییتی نوشت: «نه رئیس جمهور اوباما و نه هیچ مقامی در کاخ سفید هیچگاه دستوری درباره تحت نظر گرفتن شهروندی از آمریکا را صادر نکرده است. هر ادعایی در این باره نادرست است.»

آقای ترامپ برای این گفته های خود هیچ مدرک و شاهدی ارائه نداده است. با این وجود در توییتهایش اشاره دارد که آقای اوباما با شنود تلفن های او سطح خود را پایین آورده است. او می نویسد: «رئیس جمهور اوباما تلفن های من را در دوران مقدس انتخابات شنود کرده است. این همان ماجرای نیکسون و واترگیت است.»

طرفداران آقای اوباما بر این باورند که این ادعاهای آقای ترامپ شیوه ای برای منحرف کردن افکار عمومی از موضوع ارتباطات میان تیم آقای ترامپ و دولت روسیه است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشمکش و درگیری حامیان و مخالفان ترامپ در چند شهر آمریکا

ترامپ: اوباما مکالمات مرا شنود کرده است

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت