شهروند اسرائیلی مسلمان شده به ارتباط با داعش متهم شد

شهروند اسرائیلی مسلمان شده به ارتباط با داعش متهم شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یک جوان اسرائیلی که از یهودیت به اسلام گرویده به تلاش برای پیوستن به داعش متهم شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه دستگاه قضایی اسرائیل روز چهارشنبه ولانتین مازلفسکی ۳۹ ساله که بلاروس‌ تبار است را به دلیل تلاش برای پیوستن به صفوف گروه داعش در سوریه، تفهیم اتهام کرد.

یک مقام مسئول در شین بت، سازمان امنیت داخلی اسرائیل گفته است که این نخستین بار است که یک شهروند یهودی تبعه این کشور در چارچوب برنامه مبارزه با داعش متهم می‌شود.

بنا به اعلام وزارت دادگستری اسرائیل، آقای مازلفسکی ۱۶ ژانویه برای پیوستن به داعش از راه ترکیه قصد داشت با یک پرواز مستقیم به این کشور برود. ماموران امنیتی وی را در فرودگاه متوقف کردند و از اوایل ماه فوریه در بازداشت موقت به سر می‌برد.

ولانتین مازلفسکی در بلاروس و در یک خانواده یهودی متولد شد. در سال ۱۹۹۶ به اسرائیل مهاجرت کرد و پس از آن‌که به تابعیت این کشور درآمد، در سال ۲۰۰۰ تغییر مذهب داد و مسلمان شد. شین‌بت می‌گوید اسلام آوردن وی پس از آشنایی او با یک زن اسرائیلی عرب‌تبار صورت گرفته است. آقای مازلفسکی با این زن – که هویتش فاش نشده- ازدواج کرده و ۵ فرزند دارد. وی پس از اسلام آوردن، دوره خدمت نظامی اجباری در ارتش اسرائیل را هم پشت سر گذاشته است.

ازدواج میان یهودیان و اسرائیلی‌های عرب‌تبار در جامعه پیچیده اسرائیل نوعی تابو به شمار می‌رود.

Valentin Mazlevski, 39, was charged after trying to join IS in Syria. He immigrated to Israel from Belarus as a Jew and converted to Islam. pic.twitter.com/nZBf3U2LtT

— Jonah Mandel (@mandeljonah) March 1, 2017

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل می‌گوید که پس از رصد شرکت آقای مازلفسکی در فروم‌های اینترنتی طرفدار داعش، در ژوئیه سال ۲۰۱۶ به وی هشدار دادند. با این حال وی به ارتباط با اعضای داعش در سوریه و صحرای سینای مصر ادامه داد.

روزنامه هاآرتص اسرائیل ماه گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد روند عضوگیری گروه‌های اسلام‌گرا در این کشور در سال ۲۰۱۶ به شدت افزایش یافته است. هم‌اکنون ۸۳ نفر که عمدتا از اسرائیلی‌های عرب‌تبار، هستند به این اتهام در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند. این رقم در سال ۲۰۱۵ تنها به ۱۲ نفر محدود بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس و آژانس امنیت داخلی اسرائیل از کشف یک گروه تروریستی مرتبط با حماس در شهر سخنین خبر دادند

از کارافتادگی یک سوم بیمارستان‌های نوار غزه؛ کمبود سوخت و قطع برق مرگ بیماران بحرانی را رقم می‌زند

کدام کشورها و نهادها حماس را سازمانی تروریستی می‌شناسند؟