تغییر محتوا یا تغییر سبک؛ بررسی اولین سخنرانی دونالد ترامپ در کنگره آمریکا

تغییر محتوا یا تغییر سبک؛ بررسی اولین سخنرانی دونالد ترامپ در کنگره آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بعد از چند هفته پر فراز و نشیب در دفتر ریاست جمهوری، دونالد ترامپ بزرگترین مرحله کار خود در این مقام را با سخنرانی در برابر کنگره و مردم درباره برنامه های دولت خود در آینده آغاز…

آگهی

بعد از چند هفته پر فراز و نشیب در دفتر ریاست جمهوری، دونالد ترامپ بزرگترین مرحله کار خود در این مقام را با سخنرانی در برابر کنگره و مردم درباره برنامه های دولت خود در آینده آغاز کرد. مشاوران کاخ سفید از پیش اعلام کرده بودند که این یک سخنرانی خوشبینانه و مثبت خواهد بود. اما آیا این وعده عملی شد؟

برای بررسی بیشتر این موضوع گفتگویی داشتیم با اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در واشنگتن که در زیر آمده است:

یورونیوز: رئیس جمهور، دونالد ترامپ از دوران جدید در آمریکا سخن گفت. ارزیابی شما چگونه است؟

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در واشنگتن: «این احتمالا اولین سخنرانی به معنای کلمه سخنرانی ریاست جمهوری بود که من از دونالد ترامپ شنیدم. او به خواندن از روی متن سخنرانی، کلمه به کلمه وفادار ماند و همچنین به خواسته ها و روش های جمهوری خواهان.»

یورونیوز: فکر می کنم عادلانه است اگر بگوئیم که آقای ترامپ تا کنون قدمی برای ارائه جزئیات برنامه های خود بر نداشته است. آیا او با این سخنرانی چیزی را مشخص کرد؟

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در واشنگتن: «حق با شماست. او در عرصه سیاست مهارت ندارد. به جزئیات علاقه ای ندارد و بیشتر به ارائه تصویر کلی می پردازد. و در موضوعات بحث برانگیزی همچون اصلاح سیستم مالیاتی بسیار مبهم است. در موضوع بیمه درمانی او گفت که همه مردم آمریکا باید به بیمه درمانی مقرون به صرفه دسترسی داشته باشند و برنامه او و جمهوری خواهان این است که مردم از طریق معافیتهای مالیاتی، مزایای مالیاتی و حساب پس انداز قادر به خرید بیمه درمانی شوند. این بیشترین جزئیاتی بود که ما درباره این موضوع شنیدیم.
او از موضوع مهاجرت برای حمله به مهاجرین بدون مدرک اقامت استفاده و تصویری مجرمانه از مهاجران غیرقانونی در این کشور ارائه کرد. او در طول سخنرانی خود چندین بار مهاجرین بیگانه را به مجرمین ارجاع داد. البته این وسواس عجیب او را قبلا هم دیده بودیم. و فکر کنم این تنها هدیه ای بود که او به طرفداران سرسخت خود داد.»

یورونیوز: او با افت تاریخی محبوبیت در نظرسنجی ها روبروست. آیا ممکن است که با این سخنرانی نظرات را تغییر داده باشد؟

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در واشنگتن: «برای گفتن خیلی زود است. گذشته از همه چیز، این تنها یک روز معمولی دیگر در دولت ترامپ بود. او روز دوشنبه، سه شنبه و همینطور یکشنبه چیزهای زیادی گفت. بطور مثال در این سخنرانی به شهر شیکاگو و میزان زیاد جرائم در آن اشاره کرد و وعده داد که برای کاهش میزان جرم و جنایت در شهرهایی مانند شیکاگو هر کاری خواهد کرد. این در حالی است که دیروز لایحه ای را امضا کرد که خرید اسلحه را برای افرادی که به لحاظ روانی بیمار هستند آسانتر می کند. با این تناقض چگونه باید کنار آمد؟
چنین تناقضاتی در مورد ترامپ وقتی در نقش خودش است یا زمانی که در نقش رهبر جمهوریخواهان است وجود دارد. پس برای قضاوت در مورد اینکه این ترامپ جدید با سیاستهای جدید است یا تنها سبک دیگری از اوست خیلی زود است. بیشتر بحث تغییر سبک مطرح است تا جوهر و ذات.

یورونیوز: اشتفان صحبت با تو همیشه دلپذیر است. سپاسگذارم.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد