مکزیک در پاسخ به تهدیدهای ترامپ؛ مقابله به مثل می کنیم

مکزیک در پاسخ به تهدیدهای ترامپ؛ مقابله به مثل می کنیم
Copyright 
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا همچنان بر احداث دیوار در مرز آمریکا با مکزیک اصرار می ورزد و می گوید ساخت این دیوار بسیار زودتر از موعد آغاز می شود، دیواری که در طول سه سال و با هزینه…

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا همچنان بر احداث دیوار در مرز آمریکا با مکزیک اصرار می ورزد و می گوید ساخت این دیوار بسیار زودتر از موعد آغاز می شود، دیواری که در طول سه سال و با هزینه ۲۱.۶ میلیارد دلار ساخته خواهد شد.

آقای ترامپ می گوید هزینه احداث این دیوار مرزی با افزایش ۲۰ درصدی تعرفه واردات از مکزیک و وضع تعرفه ۳۵ درصدی بر شرکت های آمریکایی فعال در مکزیک، تامین خواهد شد.

لوئیس ویدگارای، وزیر امور خارجه مکزیک می گوید دولتش بطور گزینشی مقابله به مثل خواهد کرد و «از آنجا که می باید ضربه خواهد زد».

آقای ویدگارای می گوید:«طبیعی است که دولت مکزیک باید مقابله به مثل کند. پاسخ ما احتمالا وضع مالیات به تمام واردات از آمریکا نخواهد بود چرا که با این کار مصرف کنندگان مکزیکی صدمه می ببینند و مکزیکی ها در زندگی روزانه خود دچار دردسر می شوند. مقابله به مثل ما گزینشی خواهد بود.»

دونالد ترامپ در عین حال روز پنجشنبه پا را فراتر نهاد و عملیاتی را که به گفته وی علیه «قاچاقچیان و آدم بدها» و تلویحا علیه مهاجران مکزیکی در جریان است را عملیاتی «نظامی» نامید.

برغم تاکید آقای ترامپ بر ساخت دیوار مرزی و اظهارات تند و تیزش علیه مهاجران مکزیکی که به تیره گی روابط دو جانبه انجامیده است، هیاتی از مقامات دولت آمریکا و وزیر امور خارجه این کشور با سفر به مکزیک با همتایان خود دیدار و اظهارات دونالد ترامپ را تلطیف کردند.

جان کلی، وزیر امنیت داخلی آمریکا خطاب به مکزیکی ها گفته است: «بگذارید خیلی خیلی روشن به شما بگویم. هیچ استرداد دسته جمعی صورت نخواهد گرفت…هیچ و هیچ استفاده ای از نیروی نظامی در حوزه مهاجرت نخواهد شد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند

مجلس نمایندگان آمریکا «از نهر تا بحر» را به عنوان شعار «یهودستیزانه» محکوم کرد

آزمون بر سر راه بایدن در خطرناک‌ترین لحظه؛ آیا خاورمیانه درگیر جنگی تمام‌عیار می‌شود؟