ماده کشنده «وی ایکس» عامل قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی

ماده کشنده «وی ایکس» عامل قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بنا بر تحقیقات، ماده مورد استفاده برای قتل برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی «وی ایکس» (عامل اعصاب) بوده است؛ یک ماده شیمیایی بسیار سمی که در تولید سلاح های شیمیایی کشتار جمعی استفاده می…

آگهی

بنا بر تحقیقات، ماده مورد استفاده برای قتل برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی «وی ایکس» (عامل اعصاب) بوده است؛ یک ماده شیمیایی بسیار سمی که در تولید سلاح های شیمیایی کشتار جمعی استفاده می شود.

کیم جونگ نام، برادر بزرگتر و ناتنی رهبر کره شمالی و از منتقدان او، روز ۱۳ فوریه در فرودگاه کوالالامپور هنگامی که قصد سفر به ماکائو را داشت، مورد حمله قرار گرفت و درنهایت جان باخت.

خالد ابوبکر، رئیس پلیس مالزی می گوید: «این ماده شیمیایی غیرقانونی و نوعی سلاح شیمیایی است. ما در حال بررسی این موضوع هستیم که چگونه این ماده وارد کشور شده است.»

تاکنون چهار نفر از ملیتهای مختلف از جمله دو زن تبعه ویتنام و اندونزی در ارتباط با این پرونده بازداشت شده اند و هفت شهروند کره شمالی نیز تحت تعقیب هستند.

چهار تن از شهروندان کره شمالیِ تحت تعقیب، در روز حادثه مالزی را به مقصد پیونگ یانگ ترک کرده اند. مالزی از کره شمالی خواسته است که این چهار مظنون را تحویل کوالالامپور دهد.

اینترپل در این پرونده با پلیس مالزی همکاری دارد.

کره شمالی روز پنجشنبه طی بیانیه ای رسمی مالزی را متهم کرد که با همکاری کره جنوبی این قتل را برنامه ریزی و اجرا کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وی ایکس؛ مادۀ مهلکی که جان برادر رهبر کرۀ شمالی را گرفت

ترور برادر رهبر کره شمالی با سم «وی ایکس»

معرفی مظنونان جدید قتل برادر رهبر کره شمالی از سوی پلیس مالزی