رانندگان در کدام کشورها بیشتر در ترافیک می مانند؟

رانندگان در کدام کشورها بیشتر در ترافیک می مانند؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تایلندی ها بیشترین زمان را در ترافیک شهری سپری می کنند و لس آنجلس پرترافیک ترین شهر جهان است.

آگهی

موسسه اینریکس می گویند تایلندی ها بیشترین زمان را در ترافیک شهری سپری می کنند و لس آنجلس پرترافیک ترین شهر جهان است.

موسسه اینریکس موفق شده است جامع ترین تحقیق تاکنون در مورد ترافیک شهری را انجام دهد. در این گزارش میانگین سالانه ساعات صرف شده در ترافیک در سال ۲۰۱۶ محاسبه شده است.

موسسه اینریکس نحوه عبور و مرور و ترافیک ۳۸ کشور و ۱۰۶۴ شهر را با استفاده از داده های سامانه موقعیت یاب جهانی (جی پی اس) و مقایسه بیش از ۳۰۰ میلیون منبع اطلاعاتی مختلف مورد مطالعه قرار داده است.

پرترافیک ترین کشورهای جهان و اروپا

براساس این گزارش میانگین ساعات صرف شده در ترافیک در سال ۲۰۱۶ در تایلند بیش از ۶۴ ساعت است. کلمبیا و اندونزی با میانگین ۴۷ ساعت در سال در مکان دوم قرار دارند.

روسیه پرترافیک ترین کشور اروپایی معرفی شده است که با متوسط سالانه ۴۲ ساعت هم تراز ایالات متحده آمریکا است. بعد از روسیه ترکیه و بریتانیا پرترافیک ترین کشورهای اروپا هستند.

پرترافیک ترین شهرهای جهان و اروپا بررسی داده های جی پی اس در لس آنجلس حاکی از آن است که شهروندان این کلانشهر آمریکا سالانه به طور متوسط ۱۰۴ ساعت از زندگی خود را در ترافیک سپری می کنند.
نکته قابل توجه اینکه ۵ کلانشهر آمریکا در بین ۱۰ شهر پرترافیک جهان جای گرفته اند.

مسکو، پایتخت روسیه، با ۹۱ ساعت در سال پرترافیک ترین شهر اروپا است. لندن و پاریس به ترتیب با میانگین ۷۳ و ۶۵ ساعت در سال در مکان های دوم و سوم قرار دارند.

Greetings from a #Moscow traffic jam. Good to be back in my old neighborhood, sternly watched over by this trusty Lenin monument. pic.twitter.com/6Sqwu7a5K3

— Lucy Kafanov (@LucyKafanov) 8 novembre 2016

پژوهشگران موسسه اینریکس بر این باورند که نبود یا کمبود سرویس حمل و نقل عمومی دلیل اصلی ترافیک شهری است.

در این گزارش آمده است که زمان از دست رفته در ترافیک از منظر مالی نیز قابل توجهی دارد. برای نمونه ضرر هر شهروند لندنی در سال ۲۰۱۶ به طور متوسط ۱۹۱۱ پوند تخمین زده شده است. بهای مستقیم و غیرمستقیم ترافیک شهری در لندن ۶ میلیارد یوند و در کل بریتانیا بیش از ۳۰ میلیارد پوند برآورد شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرترافیک‌ترین شهرها و کشورهای جهان کدامند؟

جشن بزرگ هندوها در مالزی؛ باورمندانی که به نشانه توبه قلاب به پوست خود می‌زنند

دادگاهی در تایلند فردی را به اتهام اهانت به خانواده سلطنتی به ۵۰ سال زندان محکوم کرد