حمله ترامپ به رسانه ها در نشست خبری غیرمنتظره در کاخ سفید

حمله ترامپ به رسانه ها در نشست خبری غیرمنتظره در کاخ سفید
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«خیلی کارها با اورانیوم می کنند از جمله کارهای بد. هیچکس نباید در باره اورانیوم حرف بزند.»

آگهی

دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی که روز پنجشنبه شانزدهم فوریه بصورت غیر منتظره در کاخ سفید برگزار شد، ضمن انتقاد از رسانه ها، از کابینه اش دفاع کرد.

در این گزارش چند پاسخ عجیب ترامپ در از نشست خبری را مرور می کنیم:

«این دولت مثل ساعت خوب کار می کند»

دونالد ترامپ از گزارشهای رسانه ها مبنی بر وجود «هرج و مرج» در کاخ سفید انتقاد کرد و آنها را بی اساس خواند. وی گفت که دقیقا برعکس است و دولت او «مثل ساعت خوب کار می کند.»

چند ساعت پس از این کنفرانس خبری، دریاسالار رابرت هاروارد، که از سوی ترامپ برای پست مشاور امنیت ملی انتخاب شده بود، این پست را نپذیرفت. رابرت هاروادر قرار بود بدنبال برکناری جنجالی مایکل فلین از این سمت جانشین وی شود.

«اخبار مربوط به روسیه جعلی است»

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی در روز چهاردهم فوریه، اعلام کرده بود که دونالد ترامپ طی مدت کارزارهای انتخاباتی اش و بعد از آن با سازمان اطلاعات روسیه در ارتباط بوده است.

آقای ترامپ در نشست خبری روز پنجشنبه این مسئله را تکذیب و آن را خبر «جعلی و ساختگی رسانه ها» توصیف کرد. وی گفت که هیچ تماسی با روسیه نداشته است.
رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا همچنین گفت که ادامه تحقیق و بررسی درباره رابطه او با روسیه به روابط و مذاکرات میان کاخ سفید و کرملین آسیب خواهد زد.

«اطلاعات دولتی نباید به رسانه ها درز کند»

در ارتباط با «نشت خبری» که منجر به استعفای ژنرال مایکل فلین از سمت مشاور امنیت ملی شد، ترامپ درستی خبرها را پذیرفت، اما رسانه ها را متهم کرد ماجرا به شکل بد و همراه با دروغ گزارش کرده اند.

وی گفت: «خبرهایی که نشت کرد درست بود اما اخبار کاذب بود و بخش بزرگی از اخبار کذب است.»

روشن نیست که منظور ترامپ از این حرف چیست، اما مسلما با خشمی که او مدتهاست نسبت به «رسانه های دروغگو، نادرست» ابراز می کند، همخوانی دارد.

«دولت نابسامانی تحویل گرفته ام»

اینکه رییس جمهوری تازه به قدرت رسیده ایالات متحده آمریکا، دولت پیش از خود را سرزنش کند، کار غیر معمولی نیست. دونالد ترامپ، از باراک اوباما به خاطر دستمزدهای پایین انتقاد کرد. با این وجود آمار و ارقام اظهارات او را تایید نمی کند.

ترامپ اضافه کرد: «هیچگاه هیچ رئیس جمهوری این همه کار در این مدت کوتاه انجام نداده است» و این حرفی است که اگر فرانکلین فرانکلین روزولت هنوز زنده می بود به چالش می طلبید. آرتور شلزینگر جونیور، مورخ در باره صد روز اول فرانکلین دلانو روزولت می گوید که به دلیل گستره اقداماتی که انجام گرفت به «هیچ چیز در تاریخ امریکا شبیه نبود».

اورانیوم

بالاخره دونالد ترامپ در این کنفرانس خبری درباره اورانیوم هم حرف زد. وقتی از او در باره اورانیوم، عنصری که در نیروگاه های هسته ای و سلاح های هسته ای به کار می رود، سؤال شد، پاسخی داد که در بسیاری از رسانه های اجتماعی منتشر شده است:

“Lots of things are done with uranium, including some bad things” POTUS</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/Trump?src=hash">#Trump</a> says at news conference <a href="https://t.co/HsUk5LHG17">pic.twitter.com/HsUk5LHG17</a></p>&mdash; Sky News (SkyNews) February 16, 2017

او گفت: «شما می دانید اورانیوم چیست، درست؟ چیزی است که به آن سلاح هسته ای و چیزهای دیگر می گویند و خیلی کارها با اورانیوم می کنند از جمله کارهای بد. هیچکس نباید در باره اورانیوم حرف بزند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم

دیدار وزیر خارجه بریتانیا با ترامپ؛ چگونه جنگ اوکراین کامرون را به ساحل فلوریدا کشاند؟