انتخابات ریاست جمهوری فرانسه: مارین لوپن در صدر نظرسنجی ها

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه: مارین لوپن در صدر نظرسنجی ها
Copyright 
نگارش از Behrooz Assadian
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رهبر و نامزد حزب راست گرای افراطی «جبهه ملی» در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، اکنون با فاصله قابل توجه نسبت به رقبا پیشتاز و امیدوارتر از همیشه به پیروزی است.

آگهی

دردسرهای قضایی فرانسوا فیون بیش از هرکس برای مارین لوپن خوش یمن بوده است. رهبر و نامزد حزب راست گرای افراطی «جبهه ملی» در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، اکنون با فاصله قابل توجه نسبت به رقبا پیشتاز و امیدوارتر از همیشه به پیروزی است.

بر اساس تازه ترین نظرسنجی ها مارین لوپن در دور نخست می تواند ۲۶ درصد آراء را کسب کند.

روزنامه لوموند تیتر نخست شماره جمعه خود را به او اختصاص داده و نوشته است: «مارین لوپن قوی تر از همیشه»

یک شهروند فرانسوی مقیم پاریس در واکنش به این خبر گفت: «پیشتازی مارین لوپن فاجعه است و هیچ کاری هم نمی شود کرد. فرانسوی ها احمق هستند!» دیگری با ابراز ناراحتی از این موضوع گفت: «ترسناک است. واقعا نمی دانم چه بگویم. خیلی تاسف برانگیز است.» یک شهروند دیگر هم با ابراز تردید نسبت به کیفیت و سندیت نظرسنجی ها گفت: «خیلی ناراحت کننده است هرچند که در این روزها شاهد این بوده ایم که خیلی هم نمی توان به نظرسنجی ها اعتماد کرد.»

فرانسوا فیون که در سه هفته اخیر در توفان اتهامات مالی و ماجرای جنجالی موسوم به شغل کاذب همسرش گرفتار است، اکنون با تنها ۱۸ درصد آرا بسیار تضعیف شده و بخت حضور در دور دوم را دورتر از همیشه می بیند. با وجود این، نامزد حزب جمهوری خواهان تاکید داشته که حاضر به کناره گیری نیست.

در این میان، امانوئل مکرون، نامزد جریان به اصطلاح میانه رو از او پیشی گرفته است و اکنون با ۲۳ درصد آراء می تواند امیدوار باشد که در دوم رای جریان های ضد مارین لوپن را جلب کند و شگفتی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ۲۳ آوریل آینده لقب گیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادستان مالی فرانسه: پرونده اتهامات فرانسوا فیون همچنان باز است

در ادامۀ تبلیغات انتخاباتی، لوپن به نیس، مکرون به الجزایر و فیون به رئونیون رفتند

فیون در رئونیون؛ ادامه کارزار انتخاباتی علی رغم رسوایی «پنه لوپ گیت»