توافق بر سر تسریع روند اخراج گروهی از پناهجویان تونسی از آلمان

توافق بر سر تسریع روند اخراج گروهی از پناهجویان تونسی از آلمان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و یوسف شاهد، نخست وزیر تونس از توافق بر سر تسریع روند اخراج پناهجویان تونسی در آلمان که با درخواست پناهندگی آنها مخالفت شده است خبر…

آگهی

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و یوسف شاهد، نخست وزیر تونس از توافق بر سر تسریع روند اخراج پناهجویان تونسی در آلمان که با درخواست پناهندگی آنها مخالفت شده است خبر دادند.

صدراعظم آلمان پس از دیدار خود با نخست وزیر تونس در برلین ابراز امیدواری کرد که امکان خروج داوطلبانه پناهجویان تونسی از آلمان فراهم شود. به گفته آنگلا مرکل یک مرکز مشاوره در تونس برای این پناهجویان راه اندازی خواهد شد.

موضوع اخراج پناهجویان تونسی در ماههای اخیر و به دنبال حمله به بازارچه کریسمس برلین بیش از پیش مطرح شده است. انیس عامری، فرد مظنون به انجام حمله برلین یک پناهجوی تونسی بود که با درخواست پناهندگی وی مخالفت شده بود.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان می گوید: «در مورد اینکه فرد یک مهاجم بالقوه هست یا خیر گفتگو خواهیم کرد اما فارغ از این مسئله کسانی که پس از بررسی پرونده شان در دادگاه و دفتر مرکزی مهاجرت اجازه اقامت در آلمان ندارند، باید به تونس فرستاده شوند. در این مورد ما به توافق رسیده ایم.»

موضوع اخراج پناهجویانی که با درخواست پناهندگی آنها در آلمان موافقت نشده است به یکی از مسائل مورد بحث در این کشور در آستانه انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر تبدیل شده است.

حزب «آلترناتیو برای آلمان» و همچنین برخی از هم حزبی های آنگلا مرکل از تصمیم او برای پذیرش پناهجویان در سال ۲۰۱۵ انتقاد می کنند.

German Chancellor #Merkel and #Tunisia's Prime Minister Chahed pay respects at #Breitscheidplatz, where Tunisian national killed 12 in Dec16 pic.twitter.com/MpK25NFVOa

— DW | Politics (@dw_politics) February 14, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟