فهرست مشارکت کنندگان در مذاکرات آستانه منتشر شد

فهرست مشارکت کنندگان در مذاکرات آستانه منتشر شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

قزاقستان فهرست مشارکت کنندگان در سومین دور گفت و گو بر سر صلح سوریه در آستانه را منتشر کرد.

آگهی

قزاقستان فهرست مشارکت کنندگان در سومین دور گفت و گو بر سر صلح سوریه در آستانه را منتشر کرد.

این فهرست شامل نمایندگان دولت سوریه، گروه های مسلح مخالف بشار اسد، جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و ترکیه در کنار اردن، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و ناظران ایالات متحده آمریکا است. پایتخت قزاقستان چهارشنبه و پنجشنبه میزبان این نشست خواهد بود.

خبرگزاری اینترفکس نیز به نقل از میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه گزارش داد که احتمال دارد سرگئی لاوروف و رکس تیلرسون، همتای آمریکایی اش برای گفت و گو درباره سوریه در آلمان ملاقات کنند.

از سویی دیگر دولت سوریه از آمادگی اش برای تبادل اسیر با شورشیان مسلح خبر داده است. به گزارش رسانه های سوریه، دولت این کشور «همواره آماده تبادل اسیر به ویژه در چارچوب تلاش های صورت گرفته پیش از نشست آستانه بوده است.»

در همین حال رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه یکشنبه گفت که هدف نهایی عملیات نظامی در سوریه، بازپس گیری شهر باب از گروه «دولت اسلامی» نبوده بلکه هدف پاکسازی مناطق مرزی از جمله رقه از وجود جهادگرایان است.

شورشیان مسلح در روزهای اخیر موفق به کنترل ۱۰ درصد از شهر باب و حومه غربی آن واقع در ۳۰ کیلومتری مرز جنوبی ترکیه شده اند. ناظران حقوق بشر سوریه می گوید شورشیان با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش ترکیه روز یکشنبه با گروه دولت اسلامی مشهور به داعش در شمال و جنوب غربی باب درگیر شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک سازمان غیردولتی: هشت نفر در حملات روسیه به منطقه تحت کنترل شورشیان در سوریه کشته شدند

روسیه طرح تمدید ۹ ماهه دوره ارسال کمک‌های بشردوستانه فرامرزی به شمال غرب سوریه را وتو کرد

حمله هوایی اسرائیل به سوریه ۳۶ کشته بر جا گذاشت