فوز و استوئک دو قهرمان رقابتهای اسکی سرعت قهرمانی جهان در سن موریتس

فوز و استوئک دو قهرمان رقابتهای اسکی سرعت قهرمانی جهان در سن موریتس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دررقابتهای اسکی قهرمانی جهان در سن موریتس سوییس ایلکا استوئک اسلوون موفق شد قهرمان رقابتهای سرعت سوئیس شود.

آگهی

دررقابتهای اسکی قهرمانی جهان در سن موریتس سوییس ایلکا استوئک اسلوون موفق شد قهرمان رقابتهای سرعت سوئیس شود. دوسال پیش هم تینا ماتزه ملکه اسکی اسوونی موفق یه قهرمانی در این رشته شده بود.

پس از کسب ۵ پیروزی در رقابتهای جام جهانی فصل استوئک موفق شد اولین مدال طلای خود در رقابتهای اسکی سن موریتز را بدست آورد. استفانی ونیر اتریشی دوم شد و لیندسی وون اسطوره ای در جای سوم قرار گرفت.

در رشته مردان پس از یک روز تاخیر رقابتهای سرعت فوز سوییسی در خانه موفق شد بهتر از بزرگانی چون اریک گی و یانزرود نروژی مدال طلا را در ۳۰ سالگی بر گردن بیاویزد. گی که پیشتر مدال طلای مارپیچ بزرگ را برده بود به مقام دوم دست یافت و ماکس فرانز اتریشی سوم شد.

در هفته دوم رقابتهای قهرمانی جهان علاقه مندان منتظر تماشای رقابت اسکی بازان مرد و زن در مارپیچ کوچک هستند. دو قهرمان پیشین جهان تسا ورله و ژان باتیست لوگرانژ در کورس هستند تا شاید مدال دیگری به کلکسیون افتخارات اضافه کنند.

تسا ورله می گوید: « با توجه به هیجان فوق العاده ای که رقابتهای جهانی دارد شرکت در این مسابقات هر چقدر هم که تکرار شود دل انگیز است و هیجان برانگیز. انگیزه زیادی برای مدال طلا دارم.»

ژان باتیست لوگرانژ هم می گوید: «رقابتهای قهرمانی جهان تفاوت زیادی با رقابتهای جام جهانی دارد. شما می توانید بهترین مسابقات فصل باشید اما تنها ۲۰ درصد شانس پیروزی در یکی از مواد این رقابتها را دارید. من تنها در این مسابقات از تجربه ام بهره می برم و سعی می کنم از ان برای پیروزی و رفتن روی سکوها بهره ببرم. نمی خواهم مقام دهم را بدست آورم هدف من کسب مدال است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دوچرخه‌سوار بریتانیایی رکورد سرعت رکاب‌ زدن در یک ساعت را شکست

پرچمدار کاروان ایران اولین «دوپینگی» المپیک پکن؛ ادامه تمرین ستاره ۱۵ساله روس با جود تست مثبت

بهترین‌های فیفا: طارمی تا دو قدمی پوشکاش رفت؛ لواندفسکی بهترین بازیکن سال شد