وزیر نیروی ایران به‌دلیل قطع آب و برق از مردم خوزستان عذرخواهی کرد

وزیر نیروی ایران به‌دلیل قطع آب و برق از مردم خوزستان عذرخواهی کرد
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حمید چیت‌چیان، وزیر نیروی ایران که برای مدیریت بحران قطع برق و آب خوزستان راهی اهواز شده است از مردم بابت مشکلاتی که طی ۱۲ ساعت گذشته در این استان شدت گرفته بود عذرخواهی کرد. براساس گزارش خبرگزاری‌های ایران، رطوبت بالا و ریزگردها موجب قطع آب و شبکه برق بسیاری از شهرهای استان خوزستان شد است.

به گزارش خبرآنلاین حمید چیت‌چیان، وزیر نیروی ایران روز شنبه ۲۳ بهمن ماه در رابطه با بحران آب و برق خوزستان گفت: «از مردم تشکر می‌کنم و به دلیل مشکلاتی که تحمل‌ کرده‌اند عذرخواهی می‌کنم.» وی در عین حال گفت که برق ۹۰ درصد مشترکان استان خوزستان وصل شده است.

وزیر نیرو در پی قطع برق و آب در استان خوزستان به دلیل گردوغبار و رطوبت بسیار بالا: از مردم خوزستان عذرخواهی می‌کنم. این پدیده بی‌سابقه است. pic.twitter.com/0KvBZR1sms

— روزنامه ایران (@IranNewspaper) February 11, 2017

به گفته هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیروی ایران، علت بحران‌ قطعی برق، رطوبت ۱۰۰ درجه هوای خوزستان و ریزگردها بوده است که باعث آلودگی تجهیزات صنعت برق و خارج شدن شبکه برق ۱۱شهر این استان از مدار شده است.

در همین حال مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان هم اعلام کرد که به دلیل بحران قطعی آب و برق، روز شنبه ۲۳ بهمن ادارات و مدارس ۱۱ شهر این استان تعطیل شده و پنج پرواز از فرودگاه اهواز هم لغو شده است.

مدیریت بحران #خوزستان: بدلیل پاکسازی نشدن #گردوغبار ناشی از طوفان ۸بهمن بر شبکه‌های توزیع باافزایش رطوبت ۹۷٪ درصد ایستگاهها ازمدار خارج شدند pic.twitter.com/mcwCbx5nxD

— Pooneh Irani (@poonehirani) February 11, 2017

بیشتر بخوانید: مشاور سازمان محیط زیست در گفتگو با یورونیوز: بحران ریزگردها راه‌حل کوتاه مدت هم داردعلی ساری، نماینده اهواز در مجلس نیز در این رابطه نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران نوشت و در آن نسبت به وضعیت آلودگی هوای خوزستان به شدت ابراز نگرانی کرد. وی در نامه سرگشاده خود نوشته‌ است: «سفرهای تشریفاتی، دید و بازدیدهای صوری، دستورهای بی‌ضمانت، شعارهای توخالی و سلفی گرفتن مدیران و وزیران شما با مردم محروم دوای درد نیست، به داد مردم خوزستان برسید.»

وقوع پدیده گرد و غبار در تعدادی از استان‌های ایران از جمله خوزستان در سال‌های گذشته بارها باعث تعطیلی مدارس و ادارات، لغو پروازها و بستری شدن تعدادی از شهروندان در مراکز درمانی شده‌ است.


بیشتر بخوانید: مشاور سازمان محیط زیست در گفتگو با یورونیوز: بحران ریزگردها راه‌حل کوتاه مدت هم دارد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود