ژاپن: ۳۰۰ سوری را می پذیریم

ژاپن: ۳۰۰ سوری را می پذیریم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت ژاپن اعلام کرد در طول ۵ سال آینده ۳۰۰ دانشجوی پناهجوی سوری را می پذیرد.

آگهی

دولت ژاپن اعلام کرد در طول ۵ سال آینده ۳۰۰ دانشجوی پناهجوی سوری را می پذیرد.

به نوشته وب سایت یاهو به زبان ژاپنی، توکیو اعلام کرده است که همسر و فرزندان این دانشجویان نیز می توانند در ژاپن زندگی و کمک هزینه تحصیلی و زندگی دریافت کنند و پس از اتمام تحصیلات و در صورت تمایل در ژاپن ساکن شوند.

برخی گزارش ها حاکی است که ژاپن تا اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی تنها ۲۷ مهاجر از جمله ۶ پناهنده سوری را در خاک خود پذیرفته است.

فیل رابرتسون، معاون رئیس دیده بان حقوق بشر آسیا می گوید که «هر دو کشور ژاپن و کره جنوبی نسبتا ثروتمندند و استطاعت ارائه کمک به پناهندگان و اسکان مجدد آنها را دارند» اما در پذیرفتن پناهندگان در جوامع خود «مردد هستند».

بر اساس آمار دولت کره جنوبی از سال ۱۹۹۴ میلادی تاکنون ۱۱۴۴ شهروند سوریه از این کشور درخواست پناهندگی کرده اند و از این تعداد تنها به ۳ نفر پناهندگی اعطاء شده است.

به گزارش «کُریا آبزرور» وزارت دادگستری کره جنوبی در ۲ فوریه امسال اعلام کرده است که وقوع «جنگ داخلی دلیل کافی برای اعطای پناهندگی نیست.»

یک مقام این وزارتخانه نیز گفته است که سئول همچنین از این نگران است که اگر به مهاجران اجازه ورود به خاک کره جنوبی را بدهد ممکن است که آنها مرتکب تعرض جنسی شوند.

این مقام کره ای گفته است که «اگر با آنچه که در اروپا می بینیم به قضاوت بنشینیم، ترجیح می دهیم تا از زنان خود حفاظت کنیم تا این که آنان را به طور بالقوه در معرض خطر قرار دهیم.»

رویکرد دولت های مسقر در توکیو و سئول با رویکرد و سیاست برلین و واشنگتن در مقام پذیرش مهاجران و پناهجویان قابل مقایسه نیست.

ایالات متحده آمریکا تحت ریاست جمهوری باراک اوباما به بیش از ۱۰ هزار پناهنده سوری اجازه اقامت در آمریکا را داده است.

آلمان تحت صدراعظی آنگلا مرکل بیش از هر کشور غربی و ثروتمند دیگر دروازه های خود را به روی مهاجران گشوده و بیش از ۱ میلیون مهاجر و پناهجو را در خاک خود پذیرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موشک فضایی ژاپن لحظاتی پس از پرتاب منفجر شد

پایان ۴۹ سال فرار در بستر مرگ؛ بمبگذار ژاپنی در آخرین روزهای عمرش به پلیس اعتراف کرد

فرودگر ژاپنی ماه توانست از «شب قمری» جان سالم به در برد