دونالد ترامپ سیستم قضایی آمریکا را به سیاسی کاری متهم کرد

دونالد ترامپ سیستم قضایی آمریکا را به سیاسی کاری متهم کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک روز پس از انتشار این خبر که سه قاضی دادگاه استیناف فدرال در سان فرانسیسکو درباره فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ تصمیم گیری خواهند کرد، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا به انتقاد از سیستم قضایی این کشور

آگهی

یک روز پس از انتشار این خبر که سه قاضی دادگاه استیناف فدرال در سان فرانسیسکو درباره فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ تصمیم گیری خواهند کرد، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا به انتقاد از سیستم قضایی این کشور پرداخت و آن را به سیاسی کاری متهم کرد.

او گفت: «من هرگز نمی خواهم که یک دادگاه را مغرض بنامم، بنابراین نمی گویم که این دادگاه مغرض است و ما هنوز تصمیم نهایی را نیز نداریم. اما به نظر می رسد که دادگاهها بسیار سیاسی شده اند و این موضوع برای سیستم قضایی ما بسیار خوب خواهد بود، اگر آنها بتوانند یک بیانیه را بخوانند و آنچه را که درست است انجام دهند.»

آقای ترامپ بار دیگر تاکید کرد که قانون بطور واضح این اجازه را به رئیس جمهوری آمریکا داده است تا ورود اتباع خارجی به این کشور را زمانی که به ضرر امنیت ملی تشخیص می دهد، به حالت تعلیق درآورد.

سه قاضی شعبه نهم دادگاه استیناف در سان فرانسیسکو روز سه شنبه پس از شنیدن استدلال های شفاهی هر دو سوی پرونده، درباره تایید یا رد فرمان دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور از جمله ایران به ایالات متحده آمریکا تصمیم گیری خواهند کرد.

انتظار می رود حکم دادگاه روز چهارشنبه اعلام شود.

آقای ترامپ روز ۲۷ ژانویه طی فرمانی سفر اتباع هفت کشور ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به آمریکا را به مدت ۹۰ روز، ورود تمام مهاجران را به مدت ۱۲۰ روز و ورود مهاجران سوری را بطور نامعلوم، ممنوع کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد