محمد هاشمی: عکس کبود برادرم دستکاری شده است

محمد هاشمی: عکس کبود برادرم دستکاری شده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

محمد هاشمی، برادر اکبر هاشمی رفسنجانی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، گمانه‌ها درباره به قتل رسیدن رئیس سابق مجمع تشخیص نظام را تکذیب کرد.

آقای محمد هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره انتشار عکس جسد برادرش با چهره کبود گفت: «این عکس، دست‌کاری شده است. من نخستین کسی بودم که در بیمارستان بالای سرشان رفتم. ایشان همان شرایطی که به لحاظ ظاهری در بیمارستان داشتند، همان شرایط را زمانی که در آرامگاه ابدی قرارشان دادیم و خود من روی‌شان را کنار زدم، حفظ شده بود و اثری از زخم دیده نمی‌شد.» وی در بخش دیگر از همین مصاحبه گفت: «خاطرم هست که بدنشان رنگی معمولی داشت وصورت‌شان هم خیلی معمولی وعادی بود و جای کبودی بر روی آن دیده نمی‌شد. طوری که انگار خوابیده بودند.»

رئیس اسبق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی با توضیح درباره انتشار خبری از خود در آخرین دقایق عملیات پزشکی برای احیای برادرش افزود: «در بیمارستان یک‌بار علائم حیاتی از شصت تا هفتاد به نود رسید که پزشکان این موضوع را به من اطلاع دادند و این اتفاق همان زمانی افتاد که شما [خبرگزاری ایسنا] به من زنگ زدید و حال ایشان را پرسیدید. در همان زمان هم مرتب من با همسر و خانواده‌ام در تماس بودم که به شما هم گفتم حال ایشان رو به بهبودی است؛ اما بعد از آن تماس وقتی از یکی دو نفر از پزشکان پرسیدیم گفتند آن علائم حیاتی تنها مربوط به شوک می‌شده است و خود قلب به کار نیفتاده است.»

محمد هاشمی به همه ابهامات پاسخ داد:
آیت الله” ترور نشد/احتمال وجود وصیت نامه دیگر از آیت هاشمی رفسنجانی https://t.co/IT6RpkZfeH

— خبرگزاری ایسنا (@isna_farsi) 8 février 2017

این مصاحبه در حالی انجام شده است که برخی از منتقدان حکومت ایران، از جمله مهدی خزعلی، که یکشنبه ۱۷ بهمن بازداشت شد، پیشتر درباره به قتل رسیدن آقای هاشمی رفسنجانی گمانه‌زنی کرده بودند. آقای خزعلی اخیرا در یک سخنرانی با اشاره به آنچه وی «ابهامات» مرگ آقای رفسنجانی توصیف کرده بود گفت که خانواده وی ابتدا خواستار کالبدشکافی جسد وی شده بودند، اما پس از آنکه به آن‌ها اعلام شد کالبد شکافی مستلزم خارج کردن قلب، کبد و ریه متوفی بوده و اعضای خانواده‌ها هم با وجود آگاهی از اتفاقی که برای آقای رفسنجانی افتاده، به دلیل تهدیدها امکان برملا کردن واقعیت را نداشتند، از این درخواست انصراف دادند. محمد هاشمی در مصاحبه روز چهارشنبه خود، وجود چنین درخواستی را تکذیب کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود