یک پناهجوی سوری از فیسبوک شکایت کرد

یک پناهجوی سوری از فیسبوک شکایت کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده شکایت یک پناهجوی سوری از فیسبوک برگزار شد.

آگهی

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده شکایت یک پناهجوی سوری از فیسبوک برگزار شد.

اناس مودامانی پناهجوی ۱۹ ساله سوری که در سپتامبر ۲۰۱۵ با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان عکس سلفی گرفته بود، پس از آن که در شبکه های اجتماعی به دست داشتن در حملات تروریستی متهم شد از فیس بوک شکایت کرد.

تصاویر مربوط به او توسط اکانت های ساختگی منتشر شده و حتی ادعا شده بود که او یکی از عاملان حمله تروریستی به فرودگاه بروکسل در ماه مارس سال ۲۰۱۶ بوده است.

این جوان پس از جلسه دادگاه به خبرنگاران گفت: « آنها می گویند که من تروریست هستم. این حقیقت ندارد. من در برلین زندگی می کنم و الان همه مرا می شناسند. آنها زندگی من را تغییر داده اند. نمی توانم بیرون بروم و همیشه نگرانم. امیدوارم راه حلی برای این پیدا شود. من هم انسانم و همه ما یکسان هستیم.»

یک سخنگوی فیسبوک اعلام کرده که در حال حاضر دو پست توهین آمیز مرتبط با این فرد را که از سوی وکیل او گزارش شده بود، حذف کرده است اما حذف تمامی تصاویر و پست های مربوط به او به آسانی ممکن نخواهد بود.

مقام های آلمان در تلاش هستند تا قانونی جدید برای مقابله با انتشار اخبار جعلی در شبکه های اجتماعی به خصوص فیسبوک تصویب کنند. بر اساس این قانون شرکت هایی مانند فیسبوک در صورت عمل نکردن به مسئولیتشان در قبال حذف این نوع اخبار باید جریمه سنگینی بپردازند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟