مجله اسکی: از قهرمانی اشتفان کرافت تا مرور بخت های قهرمانی در سنت موریتز

مجله اسکی: از قهرمانی اشتفان کرافت تا مرور بخت های قهرمانی در سنت موریتز
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سلام با مجله ورزشهای زمستانی این هفته همراه شماییم و خبرهایی داغ از مسابقات اسکی.

آگهی

سلام با مجله ورزشهای زمستانی این هفته همراه شماییم و خبرهایی داغ از مسابقات اسکی. هستند افرادی که در عملی کردن یکی از آرزوهای دیرینه انسان یعنی پرواز مثل پرنده تا حدودی موفق بوده اند. تجربه یک پرواز ۷ ثانیه ای و پیمودن مسافتی بطول ۲۰۰ متر. رقابتهای پرش با اسکی در باواریای آلمان و مردان پرنده…

قهرمانی مجدد اشتفان کرافت در رقابتهای پرش با اسکی

اشتفان کرافت با هتریک در اوبرشتدورف باواریای آلمان به سومین قهرمانی این فصل دست یافت. این اسکی باز اتریشی روز یکشنبه هم همانند شنبه عالی ظاهر شد و با یک پرش ۲۳۵.۵ متری و کسب ۲۳۲.۶ امتیاز اول شد. پرش دوم بدلیل وزش باد شدید برگزار نشد.

اما آندریاس ولینگر آلمانی که در رقابت های شنبه دوم شده بود، با حفظ جایگاه خود، ۲۳۸ متر پرواز کرد.

یوریج تپس از اسلوونی هم بعنوان نفر سوم روی سکو رفت و این در حالی بود که پیشتاز جدول رده بندی، کمیل استوچ در رده نهم قرار گرفت.

نگاهی به بخت های قهرمانی در رقابتهای سنت موریتز

پیست اسکی سنت موریتز طی دو هفته آینده میزبان رقابتهای قهرمانی جام جهانی اسکی آلپاین است. نگاهی کنیم به اسکی بازانی که شانس قهرمانی آنها در سوییس بالاست.

مارسل هیرشر را باید بدون شک یکی از بخت های مسلم دانست. این اسکی باز اتریشی، پیشتاز جدول رده بندی کلی رقابتهاست و قهرمانی او دستکم در رقابتهای مارپیچ دور از دسترس نخواهد بود.

آلکسیس پنتوروی فرانسوی را هم باید یکی دیگر از مدعیان دانست. او فعلا در رده دوم جدول رده بندی قرار دارد و تمرکز خود را در فتح مارپیچ بزرگ و ترکیبی گذاشته است.

هنریک کریستوفرسن هم به نظر آماده می رسد. این اسکی باز نروژی توانایی فتح مارپیچ بزرگ را دارد و فعلا جایگاه دومی را با پنتورو تقسیم کرده است.

و در نهایت کیتل یانسرود، دیگر ستاره نروژی دنیای اسکی و امید اول ماده سرعت و سوپر-جی و البته شاید شگفتی سازی در ماده های دیگر… فراموش نکنید که در مارییچ بزرگ هم او تاکنون شش بار روی سکو رفته است.

توصیف پیست کورویگلیا

کیتل یانسرود یکی از بخت های مسلم ماده سرعت، شانس خود را این بار در پیست کورویگلیا امتحان خواهد کرد. اما نظر آدرین تئو، بهترین فرانسوی ماده سرعت در مورد این پیست:

«پیستی تقریبا کوتاه است طی کردن آن حدود یک دقیقه و ۴۰ ثانیه طول می کشد در حالیکه میانگین لازم در این ماده معمولا بین یک دقیقه و ۵۵ ثانیه تا ۲ دقیقه است و بعضی وقتها به ۲ دقیقه و نیم هم می رسد. بنابراین پیست کوتاهی است که شاید برای رقابت های جام جهانی خیلی مناسب نباشد. از این نکته که بگذریم، پر است از سرازیری و سربالایی که خیلی هم تکنیکی نیست و بیشتر سُر است. بنابراین برای موفقیت در آن باید در سُرخوردن مهارت داشت. خیلی از جاهای آن هم هموار و صاف است و سختی خاصی ندارد. مشکل این است که باید سرعت عمل داشت و گرنه زمان بسرعت از دست می رود. نقطه آغاز آن هم عالی است که از یک دیوار بلند شروع می شود که اسکی باز را به جلو هل می دهد در واقع ۳۰۰ متر ابتدایی را با سرعتی تا ۱۴۰ کیلومتر بر ثانیه می توان در عرض تنها ۶ ثانیه براحتی طی کرد.»

اسکی در گذشته

ملکه اسکی رقابتهای جام جهانی در سنت موریتز چه کسی خواهد بود؟ میکائیلا شیفرین، لیندسی وون، ایلکا استوهک، سوفیا گوتجیا، تسا ورلی یا لاراگوت؟ لاراگوت که از این پیست مقابل چشمان هموطنانش، خاطرات خوشی دارد.

دوم فوریه سال ۲۰۰۸، چهارمین باری بود که لارا گوت رقابتهای جام جهانی را تجربه می کرد آنهم در حالیکه هنوز ۱۶ سالش کامل نشده بود. نوجوان خوش اقبال آن روزهای اسکی سوییس در تمرینات پیش از مسابقه حائز بهترین زمان شده بود اما در آخرین لحظات مسابقه زمین خورد. با اینحال بعد از تینا مازه و ماریا هولائوس، بعنوان نفر سوم روی سکو رفت تا راه افتخارات بعدی او هموار شود… درست چند ماه بعد این سوییسی در همین پیست در ماده سوپرجی قهرمان شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانتس بکن بائر، قیصر فوتبال آلمان در ۷۸ سالگی درگذشت

همه‌چیز درباره یورو ۲۰۲۴؛ کدام تیم‌ها بلیط آلمان را در جیب دارند؟

نخستین تجربه خارجی ماشین گلزنی تاتنهام؛ هری کین به بایرن مونیخ پیوست