دونالد ترامپ: ایران با آتش بازی می‌کند

دونالد ترامپ: ایران با آتش بازی می‌کند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «ایران با آتش بازی می‌کند. آن‌ها قدر مهربانی اوباما با خود را ندانستند. من اینطور نیستم.»

Iran is playing with fire – they don’t appreciate how “kind” President Obama was to them. Not me!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 3 février 2017

محمد جواد ظریف هم در شبکه توییتر خود پیام داده :« تهدیدها تاثیری بر ایران ندارند زیرا ما امنیتمان را از مردممان می‌گیریم. ما هیچگاه آغاز گر جنگ نخواهیم بود اما تنها می‌توانیم بر ابزارهای دفاعی خودمان متکی باشیم.»

Iran unmoved by threats as we derive security from our people. We’ll never initiate war, but we can only rely on our own means of defense. pic.twitter.com/TxlSEL8rjj

— Javad Zarif (@JZarif) 3 février 2017

از روز دوشنبه و پس از انتشار خبر آزمایش موشکی جدید بالستیک ایران، جنگ لفظی میان تهران و واشنگتن بالا گرفته است. در آخرین اظهار نظرها، دونالد ترامپ شامگاه پنجشنبه دوم فوریه در یک کنفرانس خبری درباره ایران گفته بود که «تمام گزینه‌های روی میز هستند.» رئیس جمهوری آمریکا همچنین با انتقاد از توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی در دو پیامی توییتری گفته بود: «ایران به لبه پرتگاه رسیده و در آستانه فروپاشی بود. تا اینکه آمریکا به میدان آمد و با توافق هسته‌ای زندگی دوباره‌ای به آن‌ها بخشید:۱۵۰ میلیارد دلار.» در یکی دیگر از این توییت‌ها هم احتمالا با توجه به سخنان مایکل فلین آمده است: «به ایران برای شلیک یک موشک بالستیک رسما اخطار داده شد. باید برای توافق افتضاحی که آمریکا با آنها کرد ممنون می‌بودند.»

مقام‌های نظامی، دیپلماتیک و سیاسی ایران پس از این سخنان اعلام کردند که این کشور برنامه موشکی خود را با جدیت پیگیری خواهد کرد. روز جمعه سوم فوریه/۱۵ بهمن، سید احمد خاتمی، خطیب جمعه تهران با اشاره به برنامه موشکی ایران و تهدیدهای آمریکا گفت: «ما در دنیای گرگ‌ها زندگی می‌کنیم. در این دنیای گرگ‌ها سلاح نداشته باشیم، دولت‌های استکبار هر غلطی بخواهند می‌کنند. در برجام هم یک کلمه راجع به موشکی نیست، اما آمریکایی‌ها می‌گویند نقض برجام است. ناقض برجام آمریکاست و تجدید تحریم‌های اخیر نقض عهد صریح برجام بود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند

واشنگتن‌پست: ایران با دو هدف متفاوت خواستار خویشتنداری گروه‌های مسلح در عراق و لبنان شده است

واکنش وزارت امور خارجه ایران به سفر بازیگر آمریکایی فیلم‌های پورن؛ ویتنی رایت چگونه به تهران رسید؟