پیکر سرباز کشته شده در یمن به آمریکا بازگشت

پیکر سرباز کشته شده در یمن به آمریکا بازگشت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که برای استقبال از پیکر سرباز کشتۀ شده در یمن به پایگاه نظامی دوور در ایالت دلوار سفر کرده بود، پس از چند ساعت به واشنگتن…

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که برای استقبال از پیکر سرباز کشتۀ شده در یمن به پایگاه نظامی دوور در ایالت دلوار سفر کرده بود، پس از چند ساعت به واشنگتن بازگشت.

این سرباز آمریکایی که از تفنگداران نیروی دریایی این کشور بوده، هفتۀ گذشته و در جریان حمله به نیروهای القاعده در یمن کشته شد و سه سرباز دیگر آمریکایی نیز مجروح شده اند.

در این عملیات همچنین دست کم ۳۰ غیرنظامی در منطقۀ یخلا در مرکز یمن جان باخته اند که نزدیک به ۱۰ نفر از آنها کودک بوده اند.

پنتاگون در بیانیه ای که در این باره صادر کرده، تاکید کرده است این عملیات در ماههای آخر ریاست جمهوری باراک اوباما تدارک دیده شده بود اما به «دلایل عملیاتی» انجام آن به تعویق افتاد.

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید در توضیح عدم موفقیت کامل این عملیات به خبرنگاران گفته است با وجود موفق نبودن آن، اطلاعات زیادی در بارۀ القاعده و فعالیت این گروه در یمن به دست پنتاگون افتاده است.

بنا به ادعای پنتاگون، ۱۴ نفر از اعضای القاعده نیز در این حمله کشته شده اند. به گفتۀ پنتاگون، سربازان شرکت کننده در این عملیات توسط القاعده که در خانه های غیرنظامیان سنگر گرفته بوده اند غافلگیر شده و هلی کوپترهای نظامی برای حمایت از نیروهای آمریکایی شروع به تیراندازی کرده اند.

پنتاگون می گوید یکی از هلی کوپترهای شرکت کننده در این عملیات نیز بهنگام بزمین نشستن دچار آسیب شده و سه سرنشین آن نیز مجروح شده اند. به گفتۀ پنتاگون این هلی کوپتر به هنگام تخلیۀ منطقه توسط نیروهای آمریکایی منفجر شده تا به دست القاعده نیافتد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارتش آمریکا: سامانه‌های دفاع هوایی و پهپادی حوثی‌ها در دریای سرخ را منهدم کردیم

فرمانده آمریکایی: ذخایر موشک و پهپاد حوثی‌های یمن ته می‌کشد

ارتش اسرائیل برای نخستین بار از نفوذ موشک حوثی‌ها به پدافند هوایی شهر ایلات خبر داد