سخنگوی کاخ سفید: یا برنامه مهاجرتی رئیس جمهور را اجرا یا کناره‌گیری کنید

سخنگوی کاخ سفید: یا برنامه مهاجرتی رئیس جمهور را اجرا یا کناره‌گیری کنید
نگارش از Hossein Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پس از آنکه برخی مقامات قضایی و کارکنان وزارت خارجه آمریکا به اعتراض به فرمان دونالد ترامپ مبنی بر محدودیت سفر شهروندان ۷ کشور به آمریکا پیوستند، کاخ سفید واکنش فوری و شدیدی نشان داد.

علاوه بر برکناری سالی ییتز وزیر موقت دادگستری که در قانونی بودن فرمان ترامپ ابراز تردید کرده بود و توسط رئیس جمهور از کار برکنار شد، شون اسپایسر سخنگوی کاخ سفید در مورد یادداشت شماری از کارکنان وزارت خارجه آمریکا که با برنامه مهاجرتی رئیس جمهور مخالفت کرده‌اند گفت «آنها باید یا برنامه را اجرا کنند و یا می توانند کناربروند.»

بنا به گزارش‌ها امضا کنندگان یادداشت که برخی از آنها دیپلمات‌های ارشد وزارت خارجه نیز بوده‌اند، ممنوعیت پذیرش پناهجویان و محدودیت سفر اتباع هفت کشور را اقدامی در جهت افزایش امنیت ملی آمریکا ندانسته‌اند.

شون اسپایسر تاکید کرده است که کارکنان وزارت خارجه باید درک کنند که برنامه مهاجرتی برای رئیس جمهوری از اولویت برخوردار است. در بیانیه کاخ سفید در مورد برکناری سالی ییتز وزیر موقت دادگستری نیز، فرمان دونالد ترامپ در مورد محدودیت مهاجرت و مسافرت به آمریکا نه یک اقدام شدید بلکه اقدامی ضرور و معقول برای حفاظت از کشور توصیف شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند