اتریش ویزای سیصد ایرانی غیرمسلمان را لغو کرد

اتریش ویزای سیصد ایرانی غیرمسلمان را لغو کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در پی صدور فرمان اجرایی دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت صدور ویزا برای اتباع هفت کشور، از جمله ایران، دولت اتریش ویزای حدود ۳۰۰ پناهجوی غیرمسلمان ایرانی – که امیدوار بودند از راه این کشور به ایالات متحده بروند- را لغو کرد.

توماس اشنوئل، سخنگوی وزارت خارجه اتریش گفت: «این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که واشنگتن به وین اطلاع داد که سفر افرادی که ویزای خود را براساس برنامه قبلی، از مقام های اتریش دریافت می ‌کردند، فعلا معلق شده است.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس، ضمن انتشار این خبر اعلام کرد براساس قانونی که ۲۷ سال پیش از سوی کنگره آمریکا برای کمک به یهودیان ساکن در اتحاد جماهیر شوروی تصویب شد، بسیاری از ایرانیان مسیحی، یهودی و بهایی که در کشور خود تحت فشار قرار و شرایط پناهندگی از ایالات متحده را داشتند، خود را از راه کشور اتریش به آمریکا می‌رساندند. از آنجایی که امکان بررسی شرایط این افراد در ایران وجود ندارد، مصاحبه اعطای ویزا به آن‌ها، در اتریش انجام می‌شده است.

Austria shuts its door to about 300 non-Muslim Iranians hoping to use the country to reach new homes in the US. https://t.co/OVDrGMFj6d

— The Associated Press (@AP) 28 janvier 2017

مقام‌های اتریش می‌گویند کاخ سفید برنامه موسوم به لاتنبرگ را برای شهروندان ایرانی در روزهای گذشته تعلیق کرده و معلوم نیست که این قانون در چه زمانی از سر گرفته شود. برنامه لاتنبرگ در دهه ۹۰ میلادی و از سوی فرانکلین لاتنبرگ، سناتور نیوجرسی برای حمایت از اقلیت‌های مذهبی تحت فشار، پایه‌ریزی شد.

وزیر امور خارجه اتریش گفته است که لغو ویزای حدود ۱۰۰ تن از شهروندان ایرانی غیرمسلمان، به آن‌ها اعلام شده و دولت این کشور در تلاش است تا حدود ۲۰۰ نفر دیگر را هم از این قضیه مطلع کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، افرادی که ویزایشان لغو شده در صورت تلاش برای ورود به خاک اتریش، ممکن است با ممنوعیت دائم برای سفر به این کشور مواجه شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند

واشنگتن‌پست: ایران با دو هدف متفاوت خواستار خویشتنداری گروه‌های مسلح در عراق و لبنان شده است

واکنش وزارت امور خارجه ایران به سفر بازیگر آمریکایی فیلم‌های پورن؛ ویتنی رایت چگونه به تهران رسید؟