دومین هواپیمای پناهجویان اخراجی افغان از آلمان به کابل رسید

دومین هواپیمای پناهجویان اخراجی افغان از آلمان به کابل رسید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آلمان ۲۵ پناهجوی افغان را به کشورشان بازگرداند.

آگهی

آلمان ۲۵ پناهجوی افغان را به کشورشان بازگرداند. این پناهجویان که بیشتر آنها در سال گذشته وارد آلمان شده بودند از این کشور تقاضای پناهندگی کرده بودند اما درخواست انها رد شده است.

به گفتۀ منابع آلمانی، ۷۹ پلیس این پناهجویان را تا فرودگاه کابل همراهی کرده اند.

در ابتدا تعداد پناهجویانی که می بایست این هواپیما را در فرودگاه کابل ترک کنند ۲۶ نفر بود اما یکی از پناهجویان به علت بیماری همراه با پلیس ها و خدمۀ پرواز آلمانی به فرانکفورت برگردانده شد. طبق قوانین مهاجرتی آلمان، یک فرد بیمار نباید بدون بهره مندی از خدمات درمانی مجبور به ترک این کشور بشود.

این دومین پرواز چارتر از آلمان به افغانستان طی کمتر از دو ماه گذشته است که مهاجران افغان را به کشورشان باز می گرداند. اخراج این پناهجویان که درخواست آنها رد می شود طبق توافقی صورت می گیرد که میان مقامات اروپایی و افغانستان امضا شده است.

افغانستان در دسته بندی غربی کشورهای امن قرار دارد در حالیکه به استناد گزارس سازمان ملل، تنها در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۶، دست کم ۹۰۰۰ افغان در اثر انفجار و درگیری های مسلحانه جان خود را در این کشور از دست داده یا مجروح شده اند.

اخراج این پناهجویان افغان از آلمان با اعتراض هایی از سوی سازمان های مدافع حقوق بشر و فعالان آلمانی شده است. همزمان با اخراج این پناهجویان، تعدادی از معترضان به این اقدام ادارۀ مهاجرت آلمان در فرودگاه فرانکفورت تجمع کرده و خواستار متوقف کردن اخراج این افراد شدند.

همزمان، آلمان برای ممانعت از ورود مهاجران از طریق اتریش، بر کنترل مرزهای مشترک خود با این کشور افزوده است. بیشتر این مهاجران پس از عبور از کشورهای یونان و ایتالیا، وارد اتریش می شوند و در صورت عدم پذیرش در این کشور خود را به آلمان می رسانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟