فروشنده فرهادی در بین نامزدهای اسکار، لالالند در صدر فهرست

فروشنده فرهادی در بین نامزدهای اسکار، لالالند در صدر فهرست
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

موزیکال رمانتیک «لالالند» (La La Land) در صدر فهرست نامزدهای هشتاد و نهمین دوره اسکار قرار گرفت.

آگهی

موزیکال رمانتیک «لالالند» (La La Land) در صدر فهرست نامزدهای هشتاد و نهمین دوره اسکار قرار گرفت. بدین ترتیب فیلم دامیان شازل (Damien Chazelle) که بتازگی اکثر جوایز گلدن گلوب را هم درو کرده، با نامزد شدن در ۱۴ رشته اسکار به رکورد فیلمهای «تایتانیک» و «همه چیز برای ایو» (All About Eve) دست پیدا کرد.

در بخش بهترین بازیگر مرد، رقابت اصلی را باید بین هنرپیشه این فیلم رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) و کیسی افلک (Casey Affleck) به خاطر نقش آفرینی در «منچستر بای د سی» دانست. دنزل واشینگتن (Denzel Washington)، اندرو گارفیلد (Andrew Garfield) و ویگو مورتنسن (Captain Fantastic) هم از دیگر بخت های پیروزی در این بخش هستند.

در حالیکه در بخش بهترین بازیگر زن مریل استریپ برای بیستمین بار کاندیدا شد تا از این حیث رکوردار باشد. رقبای او در این دوره ایزابل هوپرت (Isabelle Huppert) (Elle)، ناتالی پورتمن (Jackie)، روث نگا (Ruth Negga) (Loving) و اما استون (La La Land) هستند.

فیلمهای «رسیدن» (Arrival) و «مونلایت» (Moonlight) با نامزدی در هشت رشته مشترکا شانس دوم این دوره اسکار را تشکیل می دهند.

اما فروشنده اصغر فرهادی هم در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان از شانس قابل توجهی برخوردار است. رقبای اصلی فرهادی که در سال ۲۰۱۲ با جدایی نادر از سیمین به جمع اسکاری ها پیوست، در این دوره عبارتند از «تونی اردمن» (Toni Erdmann) و «سرزمین من» (Toni Erdmann) و A Man Called Ov و
تنا

رای حدود ۶۲۰۰ عضو آکادمی اسکار برای تعیین نامزدهای نهایی این دوره لحاظ شده است. برندگان نهایی بین ۱۳ تا ۲۱ فوریه مشخص خواهند شد تا در نهایت در مراسمی که ۲۶ فوریه در لس آنجلس برگزار خواهد شد، برندگان نهایی معرفی شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد

مدیر اف بی آی: هکرهای چینی منتظر فرصت هستند تا به آمریکا حمله‌ای ویرانگر بکنند

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند