تشریح وضعیت روسیه توسط برخی چهره های شرکت کننده در مجمع اقتصادی داووس

تشریح وضعیت روسیه توسط برخی چهره های شرکت کننده در مجمع اقتصادی داووس
Copyright 
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روسیه چه جایگاهی در دنیای امروز دارد؟ آیا نظم جهانی جدیدی در حال شکل گیری است و در سال ۲۰۱۷ شاهد تغییر و تحول در مناسبات قدرت خواهیم بود؟ یورونیوز در مجمع جهانی اقتصاد در داووس با برخی از برجسته ترین

آگهی

روسیه چه جایگاهی در دنیای امروز دارد؟ آیا نظم جهانی جدیدی در حال شکل گیری است و در سال ۲۰۱۷ شاهد تغییر و تحول در مناسبات قدرت خواهیم بود؟ یورونیوز در مجمع جهانی اقتصاد در داووس با برخی از برجسته ترین چهرهای اقتصادی سیاسی دنیا درباره نقش روسیه در جهان امروز گفتگو کرده است.

ایگور شووالوف، معاون نخست وزیر روسیه می گوید: «وضعیت خارج از روسیه می تواند برای این کشور همچنان دشوار باقی بماند. پیش بینی می شود تحریمها به قوت خود باقی بمانند. توقف اجرای آنها وضعیت را بهتر خواهد کرد. پیش فرض روسیه برای تبیین برنامه های خود عدم حذف تحریمها است. روسیه هیچ نفعی ندارد که در کشورهای اروپایی بحران وجود داشته باشد. این کشور خواهان اروپایی متحد و قوی است.»

میروسلاو لاجاک، وزیر خارجه اسلواکی گفت: «از زمان اجرای تحریمها یعنی سه سال پیش درباره اختلاف در اتحادیه اروپا خبرهایی منتشر شده است. اما تا کنون این اتحادیه تحریمها را اجرا کرده و در این زمینه موفق بوده. تحریمها به اجرای توافق مینسک ربط دارند.»

ری دالیو، مدیر اجرایی و مدیر ارشد سرمایه گذاری شرکت «بریج» از ایالات متحده آمریکا گفت: «اگر تحریمها لغو شوند بسیار خوب است. برای همه بهتر است. اما اعتقاد دارم مهمترین مسئله توسعه بازار سرمایه گذاری داخلی روسیه و عدم وابستگی زیاد به سرمایه گذاران خارجی است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رویکرد اقتصادی دونالد ترامپ تاثیر مستقیمی برروی مبادلات تجاری بازرگانی دنیا دارد

گفتگو در مجمع جهانی اقتصاد در داووس؛ نقش روسیه در مناسبات قدرت در جهان امروز

واکنش به سخنان نخست وزیر بریتانیا درباره برکسیت در مجمع اقتصادی داووس