رئیس جمهور ایران صحبتهای دونالد ترامپ درباره «برجام» را شعار خواند

رئیس جمهور ایران صحبتهای دونالد ترامپ درباره «برجام» را شعار خواند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در نشست مطبوعاتی روز سه شنبه موضوع احتمال برهم خوردن توافق هسته ای ایران پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ را غیر محتمل و مذاکره دوباره درباره برجام را بی معنا…

آگهی

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در نشست مطبوعاتی روز سه شنبه موضوع احتمال برهم خوردن توافق هسته ای ایران پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ را غیر محتمل و مذاکره دوباره درباره برجام را بی معنا دانست.

آقای روحانی با تاکید بر «چند جانبه بودن» توافق برجام و بی تاثیر بودن مخالفت رئیس جمهوری جدید آمریکا بر ادامه روند توافق گفت: «اینها بیشتر شعار است و بعید می دانم در مقام عمل وقتی وارد کاخ سفید شود اتفاقی بیفتد چون این توافق دو جانبه نیست که ایشان بگوید که من خوشم می آید یا بدم می آید.»

جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا نیز در مصاحبه ای در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس درباره احتمال برهم خوردن توافق هسته ای با ایران گفت: «من با شما شرط می بندم که همه دوستان و متحدان ما که در این مذاکرات همراه ما بودند، با یکدیگر همصدا می شوند. روسیه، چین، آلمان، فرانسه و بریتانیا می گویند که این توافق خوبی است و ما آن را نگه می داریم. پس ایران و بقیه دنیا به این توافق پایبند می مانند و ما این میان انگشت نما خواهیم شد و اعتبار خود را بشکل جبران ناپذیری خدشه دار می کنیم.»

دونالد ترامپ در زمان کارزار انتخاباتی خود بارها برجام را «بدترین توافق» خواند و بهم زدن آن را از اولویتهای کاری خود برشمرد. حال چند روز مانده به آغاز دوره چهار ساله ریاست جمهوری او گمانه زنی ها و ابراز نگرانی ها در زمینه برهم خوردن توافق هسته ایران به اوج رسیده و عکس العمل مقامات ایران را نیز در پی داشته است.

#عراقچی: اگر #ترامپ#برجام را پاره کند ما آن را آتش می زنیم https://t.co/IMnhmAF7bPpic.twitter.com/O64uGXYvV4

— euronews فارسی (@euronews_pe) January 15, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد