فیسبوک حذف اخبار جعلی را بزودی در آلمان آغاز می کند

فیسبوک حذف اخبار جعلی را بزودی در آلمان آغاز می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

خبر کوتاه فیسبوک سانسور و فیلترینگ اخبار جعلی و ضد و نقیض را بزودی در آلمان آغاز می کند.

آگهی

خبر کوتاه

فیسبوک سانسور و فیلترینگ اخبار جعلی و ضد و نقیض را بزودی در آلمان آغاز می کند. این اقدام در پی گسترش انتشار این نوع اطلاعات و اخبار در این کشور با گرایشات ضد مهاجر و بیگانه ستیزی صورت می گیرد.

مقامات آلمان چندی پیش از شکایت خود علیه مدیران فیسبوک خبر دادند و انتشار رو به افزایش این گونه اطلاعات جعلی را در این شبکۀ اجتماعی ناشی از کوتاهی و بی توجهی مدیران فیسبوک دانسته بودند.

برخی از احزاب آلمان نظیر حزب سوسیال دموکرات نیز خواستار تعیین جریمه برای شبکه های اجتماعی در صورت عدم حذف یا انتشار اخبار جعلی شده اند.

به تازگی عناس مضامنی، یک پناهجوی سوری نیز از فیسبوک شکایت کرده است. وی که با آنگلا مرکل یک عکس سلفی گرفته بود توسط کاربران عمدتا آلمانی در فیسبوک به اقدام تروریستی متهم شده بود. این پناهجوی سوری می گوید به دلیل انتشار تصویر خود از سوی کاربران فیسبوک بعنوان یکی از عملان حملات تروریستی در آلمان مجبور شده است هفته ها مخفی زندگی کند.

وکیل وی گفته که تعلل فیسبوک در پاک کردن عکس موکل خود از این شبکۀ اجتماعی موجبب بروز مشکلات زیادی برای این پناهجوی سوری شده است.

Allemagne : le réfugié syrien célèbre pour son selfie avec Merkel traîne Facebook en justice https://t.co/IF1n1m9NMupic.twitter.com/H6q8j1×2Rt

— LCI (@LCI) 13 janvier 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشتاد درصد از شهروندان اروپایی: اخبار جعلی دشمن دموکراسی است

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟

بزرگترین گور دسته‌جمعی متعلق به قربانیان طاعون سیاه در اروپا با بقایای ۱۰۰۰ نفر کشف شد