نامزد ترامپ برای وزارت دفاع: پوتین در تلاش برای تجزیه ناتو است

نامزد ترامپ برای وزارت دفاع: پوتین در تلاش برای تجزیه ناتو است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای وزارت دفاع آمریکا: توافق هسته ای با ایران یک "توافق ناقص کنترل تسلیحاتی" است اما اکنون که تعهد داده ایم باید به آن عمل کنیم

آگهی

ژنرال جیمز ماتیس، نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای وزارت دفاع آمریکا در جلسه کمیته امور دفاعی سنا توافق هسته ای ایران را یک “توافق ناقص کنترل تسلیحاتی” نامید و تصریح کرد: «اکنون که تعهد داده ایم باید با هم پیمانان خود به آن عمل کنیم.»

وی تاکید کرد که باید تهدید موشک های بالستیک ایران را جدی گرفت و در جهت محدود كردن حمايت ايران از تروريست ها در منطقه حرکت کرد.

آقای ماتیس همچنین با اشاره به اینکه رئیس جمهوری روسیه در تلاش برای تجزیه ناتو است، گفت: «پس از کنفرانس یالتا ما به دفعات برای تعامل مثبت با روسیه تلاش کردیم. به اعتقاد من در حال حاضر مهمترین موضوع تشخیص واقعیت برای چگونگی مقابله با آقای پوتین در زمینه تلاش هایش برای شکستن اتحاد بین کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی “ناتو” است.»

مایک پمپئو: بر اطلاع رسانی دقیق درباره اجرای برجام تمرکز می کنم

مایک پمپئو، نامزد پیشنهادی رئیس جمهوری منتخب آمریکا برای ریاست سازمان اطلاعات مرکزی نیز از دیگر افرادی بود که روز پنجشنبه در کمیته سنا حضور یافت.

وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی مقابله با حمله سایبری علیه آمریکا و با اشاره به شواهد اخیر مبنی بر حمله سایبری از طرف روسیه گفت: «این نیازمند واکنشی بسیار قدرتمند از سوی آمریکا است. واکنشی که پاسخگوی امنیت کشور باشد. اینکه بتوانیم دفاع بهتری در برابر تمامی بازیگرانی داشته باشیم که این اقدامات را علیه ایالات متحده آمریکا انجام می دهند. عمق، شدت و شکل برخورد و واکنش ما به تصمیم سیاست گذاران کشور بستگی دارد که فراتر از نقش من به عنوان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا است اما من نیز نقش خود را به عنوان مرکزی برای فراهم کردن اطلاعاتی جهت درک عمیق تر آنچه در حال وقوع است، انجام می دهم.»

وی که از منتقدان جدی توافق هسته ای ایران یا برجام است در پاسخ به نمایندگان درباره اظهارات قبلی خود مبنی بر به هم زدن این توافق گفت: «تمرکز می کنم تا در زمینه اجرای توافق هسته ای با ایران اطلاع رسانى دقیقی به سنا داشته باشم.»

آقای پمپئو همچنین در این جلسه با اشاره به معقول بودن نظام بازرسى آژانس بین المللی انرژی تاکید کرد که «نگران چيزهايى هستم كه نمى دانيم و باید ظرفيت خود را در اين بخش تقويت كنيم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تبعات ادبیات دونالد ترامپ برای آمریکا

ناخرسندی روسیه از اظهارات وزیر خارجه منتخب دونالد ترامپ

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها