پیامد حملات سایبری روسیه به ایالات متحده

پیامد حملات سایبری روسیه به ایالات متحده
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گرچه هیلاری کلینتون از درز کردن ایمیلهای کمیته ملی دموکرات ایالات متحده به شدت انتقاد کرد و انگشت اتهام را به سمت روسیه نشانه رفت اما ماجرای این رسوایی همچنان بزرگتر می…

آگهی

گرچه هیلاری کلینتون از درز کردن ایمیلهای کمیته ملی دموکرات ایالات متحده به شدت انتقاد کرد و انگشت اتهام را به سمت روسیه نشانه رفت اما ماجرای این رسوایی همچنان بزرگتر می شود.

خانم کلینتون پیشتر گفته بود: «واقعیت این است که دستگاه حرفه ای اطلاعات ما در حال بررسی این موضوع است و جدی گرفتنِ این مساله، پرسشهای مهمی را درباره دخالت احتمالی روسیه در فرآیند انتخاباتی ما ایجاد کرده است.»

در ماه اکتبر برای سازمانهای امنیتی آمریکا روشن بود که روسیه تلاش دارد به ترامپ کمک کند.دو ماه بعد سازمان سیا، به دستور اوباما هکرهای روسی را که مسئول این «عملیات شریرانه» بودند شناسایی کرد و اعلام کرد آنها اطلاعاتشان را برای رد گم کردن در اختیار ویکی لیکس گذاشته اند گرچه مسکو پیوسته این اتهامات را رد کرده است.

در روز چهارم اکتبر جولیان آسانژ بنیانگذار وبسایت ویکی لیکس اعلام کرد به زودی اطلاعات تازه ای را درباره فرآیند انتخابات آمریکا منتشر خواهد کرد. وی گفت: «ما برنامه ای دقیق داریم و مصمم هستیم تمامی اطلاعات مربوط به انتخابات ایالات متحده را پیش از هشتم نوامبر منتشر کنیم.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، پی در پی از اتهامات سازمانهای اطلاعاتی کشورش به روسیه انتقاد کرده است. آقای ترامپ همچنین بخشی از مصاحبه جولیان آسانژ با فاکس نیوز را در توییتر خود بازنشر کرده که در آن آقای آسانژ می گوید منبع اطلاعاتش روسیه نیست.

با این وجود رئیس سازمان امنیت ملی آمریکا جیمز کلپر در سخنانش در کنگره آمریکا عنوان کرد که افسران اطلاعاتی معتقدند حملات سایبریِ روسیه، تهدیدی جدی برای ایالات متحده است. وی گفت: «روسیه با افزایش عملیات جاسوسیِ سایبری، درز دادن اطلاعات به سرقت رفته، و هدف گرفتن زیرساختهای حیاتی ما، آشکارا موضع سایبری خصمانه تری اتخاذ کرده است.»

باراک اوباما نیز هفته گذشته دستور اخراج ۳۵ دیپلمات روس را داد و دو سازمان اطلاعاتی روسیه را که به گفته وی در هک کردن اطلاعات گروههای سیاسی آمریکا دست داشته اند تحریم کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سودای جدید نتانیاهو: تشکیل ارتش جهانی امنیت سایبری

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟