محسن رضایی: تکفیری‌ها بارها خواسته‌اند مصلای تهران را منفجر کنند

محسن رضایی: تکفیری‌ها بارها خواسته‌اند مصلای تهران را منفجر کنند
Copyright 
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

محسن رضایی، فرمانده اسبق سپاه پاسداران ایران می‌گوید «تکفیری‌ها» بارها خواسته‌اند مصلای تهران را منفجر کنند، اما موفق به این کار نشده‌اند. مصلای تهران که در شرق پایتخت واقع شده، معمولا میزبان نمازهای عید فطر و عید قربان به امامت رهبر ایران است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده اسبق سپاه پاسداران در همایش فرماندهان سپاه ایلام گفت: «تکفیری‌ها بارها خواستند مصلای تهران را منفجر کنند. بارها اقدام کردند و شکست خوردند. اما در فرانسه و آلمان با آن تدابیر امنیتی موفق شده‌اند.»

«تکفیر» یعنی مسلمانی که به ارتداد متهم شده است. این واژه در ادبیات سیاسی روز در توصیف گروه‌هایی از مسلمانان تندرو است که از آنان با نام «سلفی» هم یاد می‌شود. جمهوری اسلامی تمام گروه‌هایی که در جنگ سوریه علیه حکومت بشار اسد می‌جنگند از جمله گروه داعش را تکفیری می‌نامد.

محسن رضایی:
تکفیری‌ها بارها خواستند مصلی تهران را منفجر کنند و شکست خوردند. اما در فرانسه و آلمان با آن تدابیر امنیتی موفق شده‌اند pic.twitter.com/UV60O4ALbO

— وقایع اتفاقیه (@VaghayeDaily) January 6, 2017

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با تمجید از اقدامات سپاه گفت: «امروز برادران‌مان در ساحل مدیترانه می‌جنگند. روزی تکفیری‌ها بعد از محاصره دمشق و سقوط موصل می‌خواستند به ایران حمله‌ور شوند. اما حالا صاحبان‌شان گریان هستند که این فتنه نیز نگرفت. آمریکا و روسیه اعتراف می‌کنند. طعنه می‌زنند به عربستان که چقدر سلاح به شما بدهیم. هشتاد میلیارد دلار اسلحه خریده‌اند. فرماندهان آمریکایی به عربستانی‌ها گفته‌اند که مشکل شما این است که روی زمین کسی را ندارید.»

وی افزود: «آقای پوتین بارها از پاسداران و نیروهای ما تمجید کرده. از امثال همدانی‌ها که سینه خود را سپر کردند و احترام را برای ایران خریدند. دشمنان شما در جلسات خصوصی چاره‌ای جز تحسین شما ندارند. آن مقاومت و ایثار به این اقتدار و تحسین منجر شده است. امنیت در کشور ما و اقتدار ما در جهان اسلام، پشتوانه مسلمین جهان است.»

حسین همدانی که از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران بود در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۹۴ در اطراف شهر حلب در سوریه کشته شد. مقامات ایران مدعی شدند که همدانی حین مشاوره نظامی به نیروهای ارتش سوریه کشته شده است.

رهبر #ایران: اگر در #سوريه جلوی بدخواهان گرفته نمی‌شد، باید در #تهران دفاع می‌کردیم https://t.co/b86ijMXV0epic.twitter.com/r2EN7ufyJN

— euronews فارسی (@euronews_pe) January 5, 2017

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشتر نیز گفته بود که داعش قصد عملیات در ایران را داشته اما موفق نشده است. وی روز هفتم مهر ماه سال جاری گفته بود که یک تیم تروریستی داعش، چندی قبل وارد ایران شده بود و می‌خواست در دانشگاه تهران همزمان با برگزاری نماز جمعه عملیات انتحاری انجام دهد. چند روز بعد از آن وزارت کشور ادعای آقای رضایی درباره عملیات داعش در ایران را تکذیب کرد.

ایران مهمترین حامی منطقه‌ای بشار اسد در جنگ سوریه بوده است و در جنگ سوریه نیز دخالتی فعال دارد. مقامات ایران بارها گفته‌اند که امنیت حاصل در مرزهای ایران حاصل دخالت آنها در اوضاع سوریه است. روز پنجشنبه رهبر ایران با دفاع از حضور نظامی در سوریه گفت اگر جمهوری اسلامی در سوریه «جلوی بدخواهان و فتنه‌گران» را نمی‌گرفت، «باید در تهران و فارس و خراسان و اصفهان» جلوی آنها را می‌گرفت. همچنین امیر علی حاجی زاده، فرمانده هوا فضای سپاه نیز روز پنجشنبه ۱۶ دی ماه با دفاع از حضور نظامی ایران در سوریه گفت: «امنیت امروز ما به دلیل مجمع‌های بسیار قوی اطلاعات و جدی گرفتن دشمنی دشمنان است و اگر سپاه ایستادگی نمی‌کرد هر روز شاهد حملات انتحاری در شهرهای‌مان بودیم.»

وزیر کشور و فرمانده #سپاه: #داعش به دنبال عملیات در #ایران است https://t.co/cVfpnRQvoy

— SOROUSH ALAVI (@Soroush_Alavi) November 22, 2015

محسن رضایی در پایان سخنان خود هم به انتقاد از دولت حسن روحانی پرداخت و گفت: «جرم بدتر از گناه این است که مشکلات را به‌ نظام و رهبری نسبت می‌دهند. اجازه ندادند که ارزش‌های انقلاب در اقتصاد کشور وارد شود. ده سال است که رهبر بزرگوار شعار سال‌ها را به نام و عنوان اقتصادی نام‌گذاری می‌کنند. اما در سال اقدام و عمل، بیکاری از ده درصد به دوازده درصد افزایش یافته است. می‌خواهند حل مشکلات را به حل شدن مشکل ارتباط با آمریکا گره بزنند. این دولت اولین دولتی است که ده‌ها بار در سطح وزیر خارجه در مسئله هسته‌ای با آمریکایی‌ها جلسه گذاشته است اما نتیجه چه شد؟ آن‌ها به تعهدات خود حتی آن‌هایی که روی کاغذ آمده بود، وفا نکردند. بله این راه ما نیست.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی برای اتحادیه اروپا و بریتانیا آسان نیست؟

ایران همچنان در فهرست سیاه اف‌ای‌تی‌اف باقی ماند

«مقام آگاه ایران» ادعای «هشدار مخفیانه آمریکا به تهران پیش از حمله داعش » در کرمان را رد کرد